1,2,3…I hacked your brand

Ας δούμε τα πράγματα από την άρχη!Γνωρίζετε τι είναι το brand/branding?

Brand  είναι  ένα όνομα, ένας όρος, ένα σύμβολο ή οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό το οποίο ταυτίζεται με το προϊόν , την υπηρεσία ενός οργανισμού ή ενός ανθρώπου και το διαφοροποιεί από τα άλλα τις αγοράς.Η λέξη «brand» χρησιμοποιείται για να ορίσει ένα συγκεκριμένο όνομα ενός προϊόντος το οποίο ανήκει σε ένα γενικό σύνολο προϊόντων ,αλλά διαφοροποιείται σε σχέση μ’ αυτό το σύνολο ως προς τα υλικά από τα οποία είναι φτιαγμένο (πχ. η Coca-Cola όταν πρωτοδημιουργήθηκε ανήκε σε ένα σύνολο προϊόντων που ονομαζόταν soda products και έπρεπε να διαφοροποιηθεί σε σχέση με τα υπόλοιπα προϊόντα της αγοράς). Αυτό το ονομάζουμε «brand name».

Το branding από την άλλη μεριά αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται ένας πελάτης το προϊόν ή την υπηρεσία που του παρέχεται. Το τι νιώθει όταν ακούσει το όνομα(brand-name) μιας εταιρείας, τι συνειρμούς κάνει και τι εικόνες του έρχονται στο μυαλό.Σχετίζεται με την υπόσχεση που δίνει μία εταιρεία μέσω των προϊόντων ή υπηρεσιών που παρέχει στον κόσμο και τους πελάτες της, υπάρχοντες ή δυνητικούς.

Ηack-ing..

   Hacker, μια έννοια η οποία έχει συσχετιστεί με κάποιον που φοράει κουκούλα ζει σε ένα υπόγειο γύρω από 10 υπολογιστές, κατηγοριοποιείται συνήθως ως »nerd»  και πληκτρολογώντας »κινέζικα» σε ένα pc έχει εκατομμύρια ευρώ σε τραπεζικούς λογαριασμούς.WRONG. Ουσιαστικά η απάντηση στο ποιος είναι hacker εξαρτάται αποκλειστικά από το ποιον ρωτάς. Είναι σαν να ρωτάς αν το σφυρί χρησιμοποιείται για να χτιστεί ένα σπίτι ,για να Σχετική εικόναΑποτέλεσμα εικόνας για hackσπάσει μια πόρτα , για να σχεδιάσει ένα άγαλμα.Οπότε η σωστή ερώτηση που πρέπει να γίνει είναι τι ορίζεται ως hack και γιατί συμβαίνει;Είναι λοιπόν ένα δημιουργικό πρόβλημα που εκμεταλλεύεται τις ιδιότητες των πραγμάτων με απρόσμενα αποτελέσματα.

 

 

To ζητούμενο… BRAND HACKING Î‘ποτέλεσμα εικόνας για brand hacking

   Τι είναι λοιπόν το brand hacking ή όπως αλλιώς μπορεί να το γνωρίζετε abused hacking; είναι μια ενέδρα,είναι κάτι το οποίο τα τελευταία χρόνια γίνεται πολύ συχνά. Για παράδειγμα στους ολυμπιακούς αγώνες του 2012 του Λονδίνου ο παραγωγός Dr. Dre εφάρμοσε αυτή την τακτική στέλνοντας σε όλους τους αθλητές από ένα ζευγάρι ακουστικά  beats δωρεάν ,μάλιστα δημιούργησε και special edition για την ομάδα της Μεγάλης Βρετανίας. Αυτό είχε ως  αποτέλεσμα οι αθλητές σε όλη την διάρκεια των αγώνων να τα φοράνε και έτσι να δημιουργηθεί η ιδέα ότι η εταιρεία είναι σπόνσορας.Σχετική εικόνα

Τι κατάφερε με αυτό λοιπόν ο Dr.Dre; να τον συμπαθήσουν οι αθλητές για την μεγαλοψυχία του που τους χάρισε ένα ζευγάρι πανάκριβα ακουστικά και να πάνε να αγοράσουν και άλλα;ΌΧΙ. Αυτό που κατάφερε ήταν να εκμεταλλευτεί ένα πολύ μεγάλο γεγονός το οποίο θα συνέβαινε ούτως η άλλως, δίνοντας μερικά ακουστικά χωρίς κάποιο ιδιαίτερο κόστος ,όπως αν όντως ήταν κάποιος σπόνσορας.Με αυτόν τον τρόπο δημιούργησε για το brand του μια σύνδεση με όλους τους αθλητές του κόσμου.Αν λοιπόν στο μέλλον για παράδειγμα έρθει κάποιος τραγουδιστής στον Άγιο Νικόλαο μπορείτε να του χαρίσετε ένα μπλουζάκι της εταιρείας σας »I LOVE AGIOS NIKOLAOS ». Αν αυτός το φορέσει επειδή απλά ταιριάζει στο concept θα έχετε εφαρμόσει και εσείς την τεχνική brand hacking ,διότι είναι ένα γεγονός το οποίο σε κάθε περίπτωση θα γινόταν και εσείς το »χακάρατε» διαφημίζοντας με πολύ έξυπνο τρόπο και σχετικά ελάχιστο κόστος την εταιρεία σας.

 

ΠΗΓΕΣ:

http://www.epixeiro.gr/article/2218

https://www.youtube.com/watch?v=DKzi5CYNFAg

https://www.forbes.com/sites/forbescommunicationscouncil/2017/09/06/brand-hacking-leveraging-the-power-of-other-companies-viral-marketing/

βιβλίο HACKING-Erickson Jon

giwtarsp

Είναι η Γιώτα Χασάν,φοιτά στο ΤΕΙ Κρήτης του Αγίου Νικολάου στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων με κατεύθυνση στο marketing.

You may also like...