Μια σύντομη ιστορία για το «DIGITAL MARKETING»

Το DIGITAL MARKETING είναι όλες οι δραστηριότητες marketing που χρησιμοποιούν ψηφιακές συσκευές,αυτό περιλαμβάνει δραστηριότητες marketing στο διαδίκτυο και σε πολλά άλλα ψηφιακά μέσα.

Το DM ξεκίνησε να αναπτύσεται στις αρχές της δεκαετίας του 80’ ταυτόχρονα με την τεχνολογία γενικότερα. Ωστόσο, η πιο αναγνωρίσιμη περίοδος ως την έναρξη του ψηφιακού μάρκετινγκ είναι το 1990, καθώς τότε ήταν όπου η μηχανή αναζήτησης Archie δημιουργήθηκε ως ευρετήριο για τοποθεσίες.

Κατά την δεκαετία του 1980 η χωρητικότητα αποθήκευσης οποιουδήποτε υπολογιστή ήταν ήδη αρκετά μεγάλη ώστε να μπορεί αποθηκεύει αρκετά μεγάλο αριθμό πληροφοριών που έχει να κάνει με τον πελάτη. Οι επιχειρίσεις ξεκίνησαν να διαλέγουν διάφορες διαδικτυακές τεχνικές όπως είναι το marketing βάσεων δεδομένων. Αυτές οι βάσεις δεδομένων επέτρεψαν στις εταιρείες να παρακολουθούν αποτελεσματικότερα τα στοιχεία των πελατών διαφοροποιώντας έτσι τις σχέσεις μεταξύ αγοραστή και πωλητή.

Στη δεκαετία του 1990 ο όρος Digital Marketing δημιουργήθηκε για πρώτη φορά. Με το ντεμπούτο της αρχιτεκτονικής διακομιστή / πελάτη και της δημοτικότητας των προσωπικών υπολογιστών, οι εφαρμογές διαχείρισης σχέσεων με πελάτες έγιναν σημαντικό μέρος στην τεχνολογία του μάρκετινγκ. Ο μεγάλος ανταγωνισμός ανάγκασαι τους πωλητές να προσλάβουν μεγαλύτερο αριθμό υπηρεσιών στα λογισμικά τους τα οποία είναι: μάρκετινγκ πωλήσεων και υπηρεσιών. Οι έμποροι ήταν επίσης σε θέση να έχουν τεράστια ηλεκτρονικά δεδομένα πελατών μέσω λογισμικού eCRM μετά την ανάπτυξη του Διαδικτύου. Οι εταιρείες θα μπορούσαν να ενημερώσουν τα δεδομένα των αναγκών των πελατών και να αποκτήσουν τις προτεραιότητες της γνώσης τους. Αυτό οδήγησε στην πρώτη επίσκεψη διαφημίσεων με banner που έγινε clickable το 1994, η οποία ήταν κάποια εκστρατεία από την AT & T και τους τέσσερις πρώτους μήνες που θα έμενε ζωντανός.

Το ψηφιακό μάρκετινγκ δέχτηκε κάποια εξέλιξη περισσότερο κατά την δεκαετία του 2000 και του 2010, όταν η διάδοση των συσκευών που είχαν πρόσβαση σε ψηφιακά μέσα οδήγησε σε  μία ξαφνική ανάπτυξη.Κάποια στατιστικά που δημιουργήθηκαν το 2012 και το 2013 έδειξαν ότι το digital marketing εξακολουθούσε να αυξάνεται. Με την ανάπτυξη των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης στη δεκαετία του 2000, όπως το Facebook, το Youtube και το Twitter οι καταναλωτές εξαρτώνται σε αρκετά μεγάλο βαθμό από την ψηφιακή ηλεκτρονική στην καθημερινή ζωή. Ως εκ τούτου αναμένουν μια εμπειρία χρήστη σε διαφορετικά κανάλια για την αναζήτηση πληροφοριών προϊόντος. Η αλλαγή της συμπεριφοράς των πελατών βελτίωσε τη διαφοροποίηση της τεχνολογίας μάρκετινγκ.

Αυτά ήταν κάποια βασικά στοιχεία τα οποία θα ήταν καλό να γνωρίζουμε σχετικά με την ιστορία του digital marketing δηλαδή το πώς και το πότε ξεκίνησε να χρησημοποιείται καθώς και κάποια ιστορικά γεγονότα τα οποία αφορούν αυτό.

Πηγές:

https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_marketing

https://www.digitalvidya.com/blog/history-of-digital-marketing/

 

Petros Marinakis

Ονομάζομαι Πέτρος Μαρινάκης.Είμαι 21 ετών απο το Ρέθυμνο και σπουδάζω στο ΤΕΙ διοίκησης επιχειρήσεων Αγίου Νικολάου Κρήτης.

You may also like...