VR: Από το Gaming στο Marketing

vr

Πόσοι από εμάς βλέποντας ταινίες επιστημονικής φαντασίας, είχαμε αναρωτηθεί αν θα μπορούσαμε ποτέ να βιώσουμε μια τεχνολογία, κατά την οποία πραγματοποιείται μια προσομοίωση ενός περιβάλλοντος, που μιμείται τον πραγματικό κόσμο; Η αλήθεια είναι πολλοί… αλλά πιστεύαμε ότι πρόκειται για μια «εξωγήινη» τεχνολογία της οποίας η απόκτηση θα κόστιζε κάτι περισσότερο από μία περιουσία. Μέχρι που εμφανίστηκε η τεχνολογία VR  (Virtual Reality Sets).

 

Τι είναι το VR ;

Ο ορισμός της εικονικής πραγματικότητας προέρχεται από τους ορισμούς τόσο για την «εικονική» όσο και για την «πραγματικότητα». Ο ορισμός του «εικονικού» στην προκειμένη περίπτωση σημαίνει «κοντά» και η πραγματικότητα είναι αυτό που βιώνουμε ως ανθρώπινα όντα μέσω των αισθήσεών μας. To VR Set λοιπόν πρόκειται για μία τεχνολoγία υπολογιστών που χρησιμοποιεί headsets εικονικής πραγματικότητας  για τη δημιουργία ρεαλιστικών εικόνων, ήχων και άλλων αισθήσεων που προσομοιώνουν τη φυσική παρουσία ενός χρήστη σε ένα εικονικό ή φανταστικό περιβάλλον . Ένα άτομο που χρησιμοποιεί εξοπλισμό εικονικής πραγματικότητας είναι σε θέση να «κοιτάξει γύρω» τον τεχνητό κόσμο και με VR υψηλής ποιότητας να μετακινηθεί σε αυτό και να αλληλεπιδράσει με εικονικά χαρακτηριστικά ή αντικείμενα. Γνωστές συσκευές VR είναι : το Playstation της Sony, Oculus Rift και HTC Vive.

VR marketing

 

VR & Marketing

Η εικονική πραγματικότητα (Virtual Reality) προσφέρει μια πολύ μεγάλη ευκαιρία και πολλές περισσότερες δυνατότητες από το συνηθισμένο στους χρήστες να αλληλεπιδράσουν με ένα εμπορικό σήμα «Brand Name» με έναν πιο προσωπικό και συνάμα βιωματικό τρόπο από ποτέ.

Είτε πρόκειται για ένα προϊόν είτε για μια υπηρεσία  οι έμποροι αναζητούν πάντα νέους τρόπους να προσφέρουν στους καταναλωτές/πελάτες τους μια αξέχαστη, μοναδική εμπειρία με το εμπορικό τους σήμα. Κάτι που μπορούν να μοιραστούν με την βοήθεια των κοινωνικών μέσων ή να ενημερώσουν τους φίλους τους.

Ένα πρόσφατο παράδειγμα αυτής της αρχής είναι οι «γνωστές» πλέον σε όλους μας live μεταδόσεις.

Οι μάρκες έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν ζωντανά βίντεο (Facebook Live, Instagram Live) για να παρακολουθήσουν εκδηλώσεις, να κάνουν δελτία προϊόντων ή να διοργανώσουν Q & A, μεταξύ άλλων. Αυτά δίνουν στους καταναλωτές την ευκαιρία να αλληλεπιδρούν και να βιώνουν μια μάρκα με τον τρόπο που κανονικά δεν θα συναντούσαν χωρίς να συναντήσουν προσωπικά. Τους επιτρέπει να έχουν μια πιο ρεαλιστική, ανθρώπινη εμπειρία μέσω του ψηφιακού κόσμου.

Εξετάζοντας αυτή τη δημοτικότητα, η εικονική πραγματικότητα είναι το λογικό επόμενο βήμα για τους marketers.

Σύμφωνα με την IDC, το 30% των εταιρειών της Forbes Global 2000 θα πειραματιστεί με το  VR marketing και Augmented Reality (Επαυξημένη Πραγματικότητα) φέτος.

 

Παραδείγματα VR Marketing

 

Game of Thrones (HBO)

Αυτή η τηλεοπτική εκπομπή ήταν μία από τις πρώτες που χρησιμοποίησαν το VR για να επιτρέψουν στους θεατές να βιώσουν την εμπειρία στην έκθεσή του «Ascend the Wall«.

Οι δημιουργοί βάζουν τους θαυμαστές «μέσα στην παράσταση» τοποθετώντας τους ουσιαστικά σε γνωστά σενάρια από τη σειρά Game of Thrones, όπου αισθάνονται σαν να συμμετέχουν στην ιστορία αντί να την παρακολουθούν.

 

 

Lowe’s

Η Lowe δημιούργησε πρόσφατα την Holoroom, ένα δωμάτιο εικονικής πραγματικότητας Do-It-Yourself για τους πελάτες της. Μέσα από το κατάστημα της Lowe, το Holoroom διδάσκει ουσιαστικά στους πελάτες πώς να ολοκληρώνουν μια κοινή δραστηριότητα βελτίωσης στο σπίτι, όπως το μπάνιο στο μπάνιο. Αυτό όχι μόνο εκπαιδεύει τον πελάτη, αλλά βοηθά τους να αισθάνονται πιο άνετα την αγορά των εργαλείων  και την αντιμετώπιση ενός προβλήματος από μόνος του.

 

Tom’s Shoes

Η δημοφιλής εταιρία παπουτσιών one-for-one χρησιμοποιεί μια καρέκλα εικονικής πραγματικότητας στο κατάστημά τους λιανικής πώλησης στην Καλιφόρνια για να επιτρέψει στους αγοραστές να γνωρίσουν τη διαδικασία δωρεάς παπουτσιών σε απομακρυσμένη περιοχή της Κεντρικής Αμερικής.

Πηγές:

impactbnd.com, wikipedia, vrs.org.uk

 

nikosmav

Γειά σας, ονομάζομαι Νίκος Μαυρής, γεννήθηκα στις 30 Αυγούστου του 1996 και κατάγομαι απο την Σάμο. Είμαι φοιτητής στο Τ.Ε.Ι Αγιού Νικολάου ( Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ) με κατεύθυνση στο Marketing. Μου αρέσει να ασχολούμαι με την τεχνολογία καθώς και το πως αυτή έχει αντίκτυπο στο Marketing.

You may also like...