ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ INFLUENCER MARKETING

 

 

 

Τι είναι άραγε το influencer marketing;

Ξεκινώντας, το influencer marketing, είναι μια μορφή μάρκετινγκ στην οποία εστιάζεται ο κόσμος με επιρροή και όχι η στοχευόμενη αγορά στο σύνολό της, σύμφωνα με τον κλασσικό ορισμό. Συνεχίζοντας, ένα ερώτημα που απασχολεί τους περισσότερους από εμάς είναι το εξής.

Ποια είναι η διαφορά με το παραδοσιακό marketing;

Η απάντηση είναι απλή: το παραδοσιακό marketing στοχεύει στη δημιουργία ενός πιστού αγοραστικού κοινού από το μηδέν. Αντίθετα, το influencer marketing αξιοποιεί μία ήδη αγοραστική δύναμη, αυτή που έχει χτίσει ένας influencer, με αποτέλεσμα η τελική καμπάνια να έχει καλύτερη απόδοση σε λιγότερο δυνατό χρόνο. Με απλά λόγια, το Influencer Marketing αποσκοπεί στην αξιοποίηση του πιστού αγοραστικού κοινού που έχει «χτίσει» ένας influencer, ένας δηλαδή χρήστης του διαδικτύου που ακολουθείται από ευρύ κοινό.

Όπως γίνεται αντιληπτό, οι εταιρίες στοχεύουν σε άτομα με διαδικτυακή επιρροή. Οι εταιρίες ζητούν απ’ τους influencer, να ανεβάζουν τακτικά ποιοτικό περιεχόμενο (π.χ. φωτογραφίες, βίντεο) με απώτερο στόχο να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των followers και να μπορέσουν έτσι να τους προωθήσουν προϊόντα και υπηρεσίες. Αναμφισβήτητα, οι influencers στις μέρες μας ασκούν μεγάλη επίδραση στο κοινό. Συμπερασματικά έχει καταστεί σαφές ότι το influencer marketing είναι μια τάση που ολοένα και περισσότερο γίνεται γνωστό και κατέχει πρωταρχική θέση στην καθημερινότητα μας.

Εντούτοις, όσον αφορά το παραδοσιακό marketing, τι συμβαίνει;

Νομίζω, η απάντηση είναι απλή. Το παραδοσιακό marketing, αρχίζει να παρακμάζει, για αυτό και οι επιχειρήσεις αναζητούν άλλες εναλλακτικές για να κάνουν τα προϊόντα τους αρεστά.Πλέον, οι κλασικές διαφημίσεις στον μεγαλύτερο τους βαθμό περνούν απαρατήρητες.

Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας όμως;

Και εδώ υπάρχει ένα βασικό ερώτημα, που όμως έχουμε τις απαντήσεις που αναζητούμε. Πράγματι, όταν ακολουθούμε έναν influencer, μαθαίνουμε τα πάντα για αυτόν και τη ζωή του. Αυτή είναι άλλωστε και η φιλοσοφία των social media, η έκθεση της καθημερινότητας. Κάθε φορά λοιπόν, που οι αγαπημένοι μας influencers φορούν ένα ρούχο, χρησιμοποιούν μια συγκεκριμένη μάρκα καλλυντικών, διασκεδάζουν σε συγκεκριμένα μέρη, εμείς δείχνουμε ενδιαφέρον για αυτό. Και εδώ κρύβεται το μυστικό, που το influencer marketing αποδείχθηκε πέρα για πέρα πετυχημένο. Η διαφήμιση είναι καλά κρυμμένη και αυτό είναι τελικά το μυστικό επιτυχίας. Καταλαβαίνετε πόσο πολύ έχει αλλάξει η ψυχολογία των πελατών, επόμενο λοιπόν ήταν να αλλάξουν και οι marketing στρατηγικές.

Θα αποτελούσε σοβαρή παράλειψη να μην τονίσουμε, πώς να στήσετε μία Influencer Marketing καμπάνια. Το influencer marketing θα λέγαμε πως πρόκειται για μια νέα στρατηγική, την οποία όλο και περισσότερες εταιρείες εφαρμόζουν με επιτυχία. Τα fashion & beauty brands έχουν ήδη πολλαπλασιάσει τις πωλήσεις τους με την υποστήριξη των influencers. Ωστόσο, όπως κάθε καλοστημένο marketing plan, το influencer marketing απαιτεί να ορίσετε κάποιες βασικές αρχές και να προσδιορίσετε τον χαρακτήρα της καμπάνιας σας.

Για να το επιτύχετε αυτό, ξεκινήστε από τα βασικά τα οποία είναι τα εξής:

1) Επιλέξτε τα κατάλληλα social media

Η σωστή επιλογή των social media εξαρτάται από το target market που θα προσδιορίσατε στο πρώτο βήμα. Διαφορετικές ηλικιακές ομάδες χρησιμοποιούν διαφορετικά social media, για αυτό θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί στα κανάλια που επιλέγετε.

2) Βρείτε ικανούς influencers

Είναι πολύ σημαντικό οι influencers που θα επιλέξετε να ταιριάζουν με το προφίλ της εταιρίας σας και να είναι άτομα έμπιστα. Για αυτό τον λόγο, θα πρέπει να κάνετε μία αρχική έρευνα και να βρείτε influencers που σας αντιπροσωπεύσουν.

3) Προγραμματίστε τις αναρτήσεις σας

Οι influencer marketing καμπάνιες είναι αυστηρά προγραμματισμένες, ώστε να έχουν καλύτερη απόδοση. Πριν τρέξετε μία διαφήμιση, θα πρέπει να σχεδιάσετε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα. Λάβετε υπόψη σας την εποχή και τις αντίστοιχες ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Τέλος, θα πρέπει να συγχρονίσετε τα social media της εταιρείας σας, ώστε να προωθήσετε καλύτερα την καμπάνια σας. Για παράδειγμα, γράψτε στο blog σας μία μικρή ιστορία σχετικά με το νέο προϊόν που προωθείτε στο Instagram.

Αβίαστα, συνάγεται το συμπέρασμα ότι η συμπεριφορά του αγοραστικού κοινού έχει ήδη αλλάξει. Καλό είναι λοιπόν, να ανανεώσετε τις marketing πρακτικές σας και να αρχίσετε να επενδύετε στο influencer marketing !

Πηγές:

 

Κάλλια Καπετανάκη

Η Κάλλια Καπετανάκη κατάγεται από την Κρήτη και είναι φοιτήτρια του τμήματος Διοίκηση Επιχειρήσεων στο ΤΕΙ Αγίου Νικολάου, με κατεύθυνση marketing. Στον ελεύθερο της χρόνο της αρέσει να γυμνάζεται, να ακούει μουσική και να ασχολείται με το instagram.

You may also like...