Διαφήμιση σε online και mobile games(in-game advertising)
Στις μέρες μας που η τεχνολογία συνέχεια αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς και το ιντερνέτ έχει εισχωρήσει για τα καλά στην καθημερινότητα μας. Καθώς όλο και περισσότεροι το χρησιμοποιούν για ενημέρωση, ψυχαγωγία (ταυτοχρόνως μπορεί κάποιος να ακούσει μουσική και ταυτόχρονα μπορεί να την κατεβάσει, επίσης μπορεί να παρακολουθήσει online ταινίες ή να τις κάνει download. Εν το μεταξύ βελτιώνεται η ποιότητα των βιντεοπαιχνιδιών όπως και ο αριθμός των συχνά επισκεπτόμενων στα online games & mobile games, έτσι αναπτύσσεται ο τρόπος εισαγωγής των διαφημίσεων μέσα σε αυτά(in-game advertising).
Έρευνες που έγιναν
Σύμφωνα με έρευνες που έγιναν στην Αμερική ένα από τα πιο σύνηθες σημείο επαφής των ανθρώπων κατά φθίνουσα σειρά βρίσκει πρώτη την τηλεόραση, δεύτερο το διαδίκτυο, τρίτη τη μουσική και ακολουθούν τα παιχνίδια με 150 εκατομμύρια άτομα. Επιπρόσθετα τα παιχνίδια δεν απευθύνονται κατά κόρον νέους και άντρες αλλά πλέον σε άτομα ανεξαρτήτως φύλου, ηλικίας, κοινωνικής εισοδηματικής τάξης. Λόγο της εμφάνισης αυτού του φαινομένου όλο και μεγαλύτερος αριθμός επιχειρήσεων διαλέγουν διαφημιστούν μέσω των παιχνιδιών online και mobile.
In-game διαφήμιση για ταινία
Μία από τις γνωστές εταιρίες που χρησιμοποίησαν την διαφήμιση εντός παιχνιδιού είναι η Disney. To 2016 η Disney χρησιμοποίησε in-game advertising για να προβάλει την ταινία ‘Dragon Pete’.
Ποσοστά απορρόφησης διαφήμισης από χρήστες
Οι gamers μπορούν να θυμηθούν σε μικρό χρονικό διάστημα το 1/3 των διαφημίσεων μέσα στα παιχνίδια και ταυτόχρονα τα 2/10 των brands που προβλήθηκαν . Το μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας αναδεικνύεται στους παίχτες με μεγάλη επίδοση στα games και είναι επίσης και advergamers.
Λόγοι που μπορεί να μην πετύχουν in-game adverstising
Ταυτόχρονα οι διαφημίσεις στα παιχνίδια μπορεί να μην έχουν το αποτέλεσμα που επιθυμεί η εταιρία όπου η είναι η αύξηση πωληθέντων προϊόντων ή υπηρεσιών της εταιρίας. Επίσης πολλοί gamers είναι προσηλωμένοι στο παιχνίδι δεν αντιλαμβάνονται τις διαφημίσεις. Η θέση των gamers στις εντός παιχνιδιού διαφημίσεις καθορίζονται από πλήθος παραγόντων πχ η θέση και το είδος της διαφήμισης, το κίνητρο για το όποιο ο χρήστης χρησιμοποιεί μια game platform αλλά και αν είναι σε θέση ο κάθε χρήστης να αγοράσει τις εικονιζόμενες advertisements.
Λογοί που εμφανίστηκε το in-game adverstising
Για τους παραπάνω λόγους εμφανίστηκε και ο όρος in-game advertising . Το in-game advertising επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να εμφανίζονται τα ονόματα τους ή τα προϊόντα τους στα εκάστοτε ψηφιακά παιχνίδια. Πλέον οι τωρινοί μαρκετίστες δίνουν μεγάλη προσοχή και σημασία στις διαφημίσεις εντός παιχνιδιών. Σήμερα οι παίχτες-χρήστες δεν ενδιαφέρονται μόνο για το παιχνίδι αλλά είναι ενεργοί καταναλωτές των προϊόντων και των υπηρεσιών που εμφανίζονται. Παράλληλα χρησιμοποιούν και άλλες τεχνολογίες όπως είναι τα social media.
Λόγοι στροφής σε in-game advertising
Οι εταιρίες που στρέφονται «σήμερα» σε in-game advertising είναι:
- Είναι σε real time (μέσα από την τεχνολογία τώρα μπορούμε να ενσωματώνομαι τις διαφημίσεις σε πραγματικό χρόνο σε πολλά από τα πιο δημοφιλή βίντεο-παιχνίδια σε κονσόλες, υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα.
- Είναι low-cost
- Είναι στόχοι:(ο γεωγραφικός, ηλικιακός και η τοποθέτηση ορίου είναι κάποιες από την πληθώρα που διαθέσιμοι στο δίκτυο μας.
- It work(έχοντας δεδομένο ότι οι gamers είναι πολύ απασχολημένοι με κάθε λεπτομέρεια στην οθόνη). Πιθανότατα αν υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση και είναι επιτυχημένη η διαφήμιση μπορούν να αναπολούν τις διαφημίσεις που παρακολουθούν κατά το game. Επιπρόσθετος οι χρήστες αγκαλιάζουν τις διαφημίσεις μαζί με το παιχνίδι.
Πρόσφατα σχόλια