Οι δέκα εντολές του Social Media Marketing

 

social media

Τα τελευταία χρόνια αυτό που κυριαρχεί και έχει μεγάλη βαρύτητα είναι η τεχνολογία η οποία εξελίσσεται και αναπτύσσεται διαρκώς. Μέσα από ‘κείνη γεννήθηκε το διαδίκτυο το οποίο αποτελεί το πολυτιμότερο εργαλείο στην αγορά.  Δηλαδή, εκατομμύρια άνθρωποι καθημερινά ασχολούνται μ’ αυτό καθώς και σύγχρονοι οργανισμοί οι οποίοι εστιάζουν στις τεχνολογίες προκειμένου να βρουν τρόπους για να προσεγγίσουν το κοινό τους. Αυτό γίνεται με την εφαρμογή των Social Media Marketing ή Κοινωνικά Δίκτυα (facebook,twitter,instagram,Google plus) στα οποία γίνεται η προσπάθεια να προβληθούν τα προϊόντα μιας επιχείρησης και να αναγνωριστούν.Μ αυτήν λοιπόν, τη μικρή αναφορά, ήρθαμε σιγά σιγά στο θέμα μας.

Ας πούμε όμως, πρώτα με δύο λόγια τι είναι το Social Media Marketing; Είναι πρακτική marketing που χρησιμοποιείται με σκοπό την απόκτηση αναγνωρισιμότητας, επισκεψιμότητας και πελατών μέσα από πηγές και ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Τα Social Media Marketing εξελίσσονται ραγδαία, και οι επιχειρήσεις της Ελλάδας όλο και περισσότερο αντιλαμβάνονται τη μοναδική αμεσότητα στην επικοινωνία που μπορούν να προσφέρουν και αρχίζουν να δημιουργούν την παρουσία τους. Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνες, διαπιστώθηκε πως οι επιχειρήσεις  στερούνται συγκεκριμένης στρατηγικής στην εφαρμογή τους. Ποιες είναι λοιπόν οι κατάλληλες εκείνες πρακτικές οι οποίες θα μετατρέψουν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης σε ένα πολύτιμο εργαλείο του Μάρκετινγκ ? Μέσα από έρευνες σε ελληνικές επιχειρήσεις, προέκυψε ένα προτεινόμενο μοντέλο, οι «10 εντολές» ορθής χρησιμοποίησης του Social Media Marketing.

1.Δημιουργία περιεχομένου. 

Η αρχή. Έπειτα, θα προτείνουν οι ίδιοι οι καταναλωτές προϊόντα και υπηρεσίες από τις οποίες έμειναν ευχαριστημένοι.

2. Εφαρμογή στρατηγικής.

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει πρώτα να προβούν σε έρευνα αγοράς και ύστερα να αξιολογούν τα στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει με αποτέλεσμα να οδηγούνται στο στόχο της στρατηγικής που οφείλει να λειτουργεί ως γνώμονας για κάθε επιτελούμενη ενέργεια.

3.Ύπαρξη μεθοδικής παρουσίας.

Είναι σημαντικό οι ιστοσελίδες Κοινωνικής Δικτύωσης να συμμετέχουν στην ανάπτυξη συζητήσεων και να απαντούν σ αυτές.

4.Πρόσεξε να έχεις ενδιαφέρον περιεχόμενο.

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει δηλαδή να φροντίσουν το περιεχόμενο τους να είναι επίκαιρο και σχετικό με τα ενδιαφέροντα του κοινού στο οποίο απευθύνονται.

5.Πράξε σύμφωνα με τη συμπεριφορά και τη στάση των ενδιαφερόντων τους.

Για να διατηρήσεις έναν πελάτη, ο καλύτερος τρόπος είναι, να του προσφέρεις ισορροπημένα αυτό που επιθυμεί. Πάντα όμως, στα πλαίσια σχετικά με το αντικείμενο της επιχείρησης.

6.Ισχυρός δεσμός με τον καταναλωτή.

Πρέπει με το τρόπο σου να δείξεις εμπιστοσύνη στον καταναλωτή ώστε να μείνει πιστός.

7.Αξιοπιστία.

Όταν λες την αλήθεια στο καταναλωτή για προϊόντα που δεν παρέχει η εταιρία αυτό γίνεται όμορφα δεκτό. Ενώ, αντίθετα, όταν παρ απλανείς το πελάτη υπάρχουν άσχημες αντιδράσεις προς στις εταιρίες αυτές.

8.Άμεση ανταπόκριση.   

Σύμφωνα με έρευνες, καταναλωτές που  σταμάτησαν να αλληλεπιδρούν με μια επιχείρηση, το έκαναν γιατί ένιωθαν ότι η επιχείρηση δεν ενδιαφερόταν για αυτούς.

9.Δώσε απάντηση ακόμη και στα αρνητικά σχόλια. 

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διακρίνουν τα αρνητικά σχόλια, να τα ταξινομούν με κάποια προτεραιότητα και να λαμβάνουν τις απαραίτητες προφυλάξεις.

10.Τακτική ενημέρωση και εύκολη προσαρμογή. 

Πρέπει να ενημερώνονται καθημερινά καθώς και να προσαρμόζουν τους στόχους και τη στρατηγική σύμφωνα με τις συνθήκες..

 

Εφαρμόζοντάς τες, οι επιχειρήσεις θα έχουν στα χέρια τους μια ευκαιρία βελτίωσης και εξέλιξης των σχέσεών τους με τους καταναλωτές. Το Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης είναι ένα νέο marketing, που απευθύνεται σε ένα νέο καταναλωτή.

Πηγή: sinisgroup.gr fortunegreece.com  webone.gr

elenivas

Ονομάζομαι Βασιλειάδη Ελένη κατάγομαι από τα Τρίκαλα και είμαι φοιτήτρια στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Αγίου Νικολάου Κρήτης. Μου αρέσει να ασχολούμαι με το digital marketing καθώς και με την βελτιστοποίηση ιστοσελίδων.

You may also like...