Η »δράση» των social media στις μικροεπιχειρήσεις

%ce%b3%ce%b3%ce%b4%ce%b4%ce%b4%ce%b3%ce%b4%ce%b3%ce%b4

Η »δράση» των social media στις μικροεπιχειρήσεις

Είναι εξαιρετικό δύσκολο να  μετρήσει κανείς την αύξηση του οικονομικού όφελος με την χρήση κοινωνικών δικτύων. Στις μέρες μας αποτελείται ένα πάρα  πολύ σημαντικό εργαλείο ,μπορούν πιο εύκολα να διαφημίζουν τα προϊόντα τους και να τα προωθούν ( π.χ. e-shop)

Είναι πλέον γεγονός ότι μικρές επιχειρήσεις τείνουν να εξαφανισθούν από τους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους αλλά ταυτόχρονα έχουν  αναπτύξει ένα δυνατό προφίλ στο διαδίκτυο.

 

  Τα 5 βασικά social media είναι:

1. Facebook

Το Facebook αφορά σχεδόν όλες τις επιχειρήσεις που απευθύνονται σε καταναλωτές κάθε δημογραφικής και ηλικιακής κατηγορίας αφού τα μέλη που έχει ξεπερνάει το  1 δις παγκοσμίως. Η παρουσία στο Facebook είναι απαραίτητο συστατικό κάθε σχεδίου online marketing.  Επιπρόσθετα με το facebook μπορείτε εκτός από το να διαφημίσετε τα προϊόντα σας  να ξεκινήσετε μια συζήτηση που μπορεί να αποδειχθεί κερδοφόρα και ωφέλιμη.

2. Twitter

Το twitter είναι ένας ιστοχώρος  κοινωνικής διαδικτύωσης, αφορά όλες τις επιχειρήσεις αλλά το χρησιμοποιούν συνήθως αυτές που ασχολούνται με την ψυχαγωγία, την  διασκέδαση, την ενημέρωση και την διαφήμιση , αφού είναι μέσο που αποδίδει σε πραγματικό χρόνο και την απευθείας ενημέρωση αλλά με περιορισμένο διάλογο.  Οι επιχειρήσεις το χρησιμοποιούν για εξελίξεις και αλλαγές (π.χ. ταξιδιωτικά γραφεία, μεταφορικές  εταιρείες)

3. Linkedln

Απευθύνεται κυρίως σε επιχειρήσεις διαχείρισης ανθρώπινων πόρων, γραφεία δημόσιων σχέσεων, εκπαιδευτικούς οργανισμούς, μη κυβερνητικές οργανώσεις αλλά και για εταιρείες παροχής υπηρεσιών.  Τα μέλη του είναι κυρίως επαγγελματίες σε συγκεκριμένους κλάδους, οπότε η χρήση του δίνει την δυνατότητα επικοινωνίας σε ένα απολύτως  συγκεκριμένο και εξειδικευμένο κοινό.

4. Instagram & Pinterest

Το instagram και τo pinterest είναι βασισμένα κυρίως στην φωτογραφία για αυτό και τα χρησιμοποιούν επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται την εικόνα και παράγουν πλούσιο σχετικό περιεχόμενο. Το pinterest ακολουθεί κυρίως πιστό γυναικείο κοινό.΄Ετσι οι επιχειρήσεις στους κλάδους μόδας και ομορφιάς αξίζει να το έχουν στην online marketing στρατηγική τους.

5. YouTube & Vimeo

Το youtube  αποτελεί ένα από τους πιο δημοφιλέστερους προορισμούς σε αναζήτηση μετά το google. Κάθε αντικείμενο χρειάζεται μια παρουσία καταγεγραμμένη στο youtube ειδικά αν αυτό βασίζεται στην εικόνα και στον ήχο. Ακόμα οι επαγγελματίες που αφορούν πιο δημιουργικούς ή καλλιτεχνικούς τομείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν για ασφάλιστρο το vimeo.

Έτσι το facebook και η google μπορούν να παρομοιαστούν σαν ένα »στέκι» όπου μαζεύονται όλοι οι φίλοι ,συγγενείς γνωστοί και μοιράζεστε τα νέα σας και τις εμπειρίες σας. Αυτό ακριβώς περιγράφει το facebook στην αρχική σας σελίδα σε πραγματικό χρόνο το λεγόμενο »συμβαίνει τώρα» μαθαίνετε τα πάντα για τους φίλους σας, την τοποθεσία όπου βρίσκονται με ποιους ,τι σκέπτονται ακόμα και τι λένε ολα αυτά χωρίς να μετακινηθείτε από το χώρο σας.

Επιπλέον, μπορείτε να ανοίξετε διάλογο όπου και να βρίσκονται είτε αυτο ειναι εντός ή εκτός άπο την πόλη/χώρας σας και όχι μόνο με ένα άτομο αλλά ολόκληρες ομάδες, με κοινά ενδιαφέροντα ή ακόμα και ένα group συνεργατών.

 

Επίσης μπορείτε να μοιραστείτε εικόνες, video, τραγούδι ή τέλος  κάτι που διαβάσατε και σας τράβηξε το ενδιαφέρον.

Στα social media μπορείτε να δημιουργήσετε διαφημιστικές καμπάνιες ή διαφημιστικές εκστρατείες. Ακόμα να διαχειριστείτε το όνομα σας και την φήμη σας ή να διαχειριστείτε κάποιο παράπονο. Γι όλα αυτά το κόστος είναι μηδαμινό ή δωρεάν σίγουρα πάντως είναι υψηλότερο το κέρδος

Μόνο τα social media  βασίζονται αποκλειστικά στην δημιουργία περιεχομένου από το χρήστη: βίντεο, εικόνα, ήχος multimedia .  Τα νέα μεταδίδονται σε όλο τον κόσμο τόσο γρήγορα μέσω του twitter. Εκατομμύρια άνθρωποι ασχολούνται με το facebook για ένα συγκεκριμένο σκοπό, πνευματικοί άνθρωποι ή gurus ανταλλάσσουν ιδέες, εμπειρίες και γνώσεις, στις οποίες μπορούν να σχολιάσουν και μπορεί ο καθένας από εμάς να έχει πρόσβαση.

Ποτέ δεν ήταν τόσο εύκολο στο παρελθόν να διαφημίσει μια επιχείρηση το προϊόν της τόσο γρήγορα και εννοείται δωρεάν.

Ποτέ άλλοτε δεν θα μπορούσαν να διαδοθούν τα νέα τόσο γρήγορα σε τόσο διαφοροποιημένο κοινό.

Ποτέ κανείς από εμάς  στο παρελθόν δεν θα μπορούσε να »φανεί» και να μας παρουσιάσει ότι έχει να πει σε όλο τον κόσμο. Καθώς οι χρήστες στα social media αυξάνονται οι δυνατότητες δικτύωσης προσωπικών, επαγγελματικών και κοινωνικών σχέσεων γίνονται αμέτρητες. Φίλοι από τα παλιά και συγγενείς από διαφορετικές πόλεις/χώρες εκμηδενίζουν τα χιλιόμετρα και ξαναβρίσκονται μέσα απο την διαδικτύωση. Εκατομμύρια επαγγελματίες και επιχειρήσεις είναι εκεί και περιμένουν να τους ανακαλύψετε.

Είναι πια πανεύκολο και καθόλου να χρονοβόρο να δημιουργήσετε μια στοχευμένη επαγγελματική επαφή, γρήγορα και φθηνά.

 

Πηγές:
excelixi.org
startupgreece.gov.gr

You may also like...