SOCIAL MEDIA: Αγορά και πώληση προϊόντων από το Facebook

Τα social media έχουν εξελίξει την ανθρώπινη επικοινωνία και τις δημόσιες σχέσεις. Οι χρήστες αφιερώνουν πάνω από τέσσερις ώρες την εβδομάδα σερφάροντας στο internet από ότι με email.

FACEBOOK

Υπάρχει μια δημόσια πλατφόρμα επικοινωνίας , το FACEBOOK που χρησιμοποιείται από πάνω από 1 δις άτομα το μήνα, το οποίο τα βοηθά να αναρτούν τις σκέψεις τους σε ένα τοίχο ανακοινώσεων – δημοσιεύσεων με σκοπό να τις δουν όλοι. Αυτές οι ανακοινώσεις νέας γενιάς επηρεάζουν την αγοραστική απόφαση των καταναλωτών.

Οι καταναλωτές καθορίζουν ποια προϊόντα θα πάρουν, αν η εταιρεία έχει μοναδικά και μοντέρνα αγαθά σε χαμηλές τιμές και φυσικά η καλή εξυπηρέτηση , με like, share και comment δημιουργείται γρήγορα πελατολόγιο στην επιχείρηση.

Όπως αναφέρει το 2010 η Shop.org το 68% των επιχειρήσεων Βόρειας Αμερικής έχουν αποκτήσει πελατεία από το Facebook. Η συναλλαγή πραγματοποιείται στο εσωτερικό των κοινωνικών δικτύων ,  αφού δεν έχουν ξεκαθαριστεί ακόμη οι κανόνες που συμβάλουν στη λειτουργία των Facebook e-shops.

Στη σελίδα fun του Facebook έχει ενσωματωθεί η πλατφόρμα χωρίς να χρειαστεί ο χρήστης να αποχωρήσει από τη σελίδα του Facebook. Η σελίδα αυτή δίνει την δυνατότητα στους πελάτες να βλέπουν διάφορες προσφορές που δημοσιεύονται και να συμμετέχουν σε ένα σύστημα καρτών πιστότητας βασισμένο σε μια συγκεκριμένη αγορά.

Επιπλέον δίνεται η δυνατότητα δωρεάν χρήσης της πλατφόρμας με μια μικρή επιβάρυνση του κόστους σε προϊόντα τιμών με posts. Αυτό μετριέται ανάλογα με το χρόνο που θα ανεβάσει ο επιχειρηματίας τα προϊόντα στη πλατφόρμα.

Η δημιουργία ενός e-shop στο Facebook πρέπει να είναι σε λογική τιμή. Πρέπει να υπάρχει ένα επιλεγμένο responsive template που ότι δημιουργείται στο e-shop να μεταφέρεται αυτόματα και στο tab του Facebook. Επίσης γίνονται διάφοροι διαγωνισμοί που πραγματοποιούνται μέσω Facebook οι οποίοι δίνουν κίνητρο στο πελάτη να προτιμήσει την επιχείρηση και να κερδίσει πλούσια δώρα.

MARKETPLACE

Το Marketplace είναι ένας χώρος αγοραπωλησιών προϊόντων που έχουν καταχωρηθεί στο Facebook. Ξεκίνησε από τον Οκτώβριο του 2016 από τις ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νέα Ζηλανδία. Οι αγοραπωλησίες γίνονται μεταξύ ιδιωτών και φυσικών προσώπων.

Υπάρχουν ποικιλίες προϊόντων μεταχειρισμένων και καινούργιων (π.χ. σπίτια , αυτοκίνητα κτλ.) που οι χρήστες μπορούν να αποκτήσουν μέσω του Facebook Messenger και να κάνουν ερωτήσεις για το προϊόν. Οι επαγγελματίες μπορούν να δουν όλες τις συζητήσεις που έχουν κάνει με τους αγοραστές στη καρτέλα πωλήσεων του Marketplace , χωρίς να εμφανίζεται στο προφίλ τους. Όλες οι δημοσιεύσεις λειτουργούν σύμφωνα με την πολιτική πωλήσεων της πλατφόρμας και τους όρους κοινότητας.

Τα οφέλη πωλήσεων προϊόντων στο Marketplace του Facebook:

  • Αγορά προϊόντων μέσω messenger , άμεση επαφή με τον πωλητή και λύση αποριών σχετικά με τον προϊόν.
  • Σύνδεση με άτομα που επιθυμούν την αγορά των προϊόντων στη περιοχή που εξυπηρετεί την επιχείρηση.
  • Εύκολη επιλογή κατάλληλων προϊόντων αγοράς.

Ποια είναι η λειτουργία του Facebook Marketplace;

Αν επιθυμείς να πωλήσεις ένα προϊόν στην πλατφόρμα του Facebook θα πρέπει ο κάτοχος του προϊόντος να το βγάλει μια φωτογραφία έτσι ώστε να τονίσει όλα τα χαρακτηριστικά του στοιχεία. Να γράψει μια σύντομη περιγραφή που θα προϊδεάζει τον καταναλωτή ποιο είναι αυτό το αγαθό και σε τι χρησιμεύει.

Πολύ σημαντικό είναι να μην ξεχάσει να γράψει την τιμή του προϊόντος και σε τι σημεία πώλησης μπορούμε να το βρούμε διαθέσιμο. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να στείλει κατευθείαν μήνυμα στο πωλητή αν εντυπωσιαστεί από το προϊόν και να προλάβει και τις προσφορές.

Δεν υπάρχει χρέωση στις αγοραπωλησίες του Facebook Marketplace αλλά ούτε και στη καταχώρηση αγγελιών. Ο εντοπισμός ακατάλληλων προϊόντων αυτομάτως διαγράφεται και οι τυχόν ύποπτες κινήσεις και συμπροφορές μπορούν να προβούν σε σχετική αναφορά. Για αυτό το λόγο το Facebook Marketplace παρέχει συμβουλές ασφάλειας ειδικά σε αντικείμενα υψηλής αξίας και οι συναντήσεις πρέπει να γίνονται σε δημόσιους χώρους.

SHOPIFY

Γνωστό κατάστημα για τη δημιουργία eshop στο Facebook είναι το Shopify, όπου επιλέγεις τα προϊόντα που θες να εμφανίζονται στη πλατφόρμα, τροποποιείς την εμφάνιση , ανανεώνεις και επιλέγεις ποιος επιθυμείς να το δει. Καταστήματα που χρησιμοποιούν Shopify είναι τα Pure Fix Cycles                           (ποδηλατάδικο) , Foxy Mango (καλλυντικά , σαμπουάν ) και η Datsusara( ρούχα).

Εσύ έχεις αγοράσει ή πωλήσει αντικείμενα από το Facebook;

Τι περιμένεις;

 

Μάθε περισσότερες πληροφορίες:

 

valantou

Είμαι φοιτήτρια του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων -ΤΕΙ Αγίου Νικολάου με κατεύθυνση Marketing και συντάκτης άρθρου στο digitalid.gr.

You may also like...