Aπό την τηλεοπτική διαφήμιση…Στο Social Marketing.

 

Η πορεία των τηλεοπτικών διαφημίσεων

Η τηλεόραση είναι το πιο φαινομενικά «σωστό» μέσο διαφήμισης. Επιλέγεται κυρίως από επιχειρήσεις που στοχεύουν σε ευρύ κοινό. Το μεγάλο πλεονέκτημά της είναι ότι η διαφήμιση παρουσιάζεται οπτικά προφορικά και μουσικά ταυτόχρονα δημιουργώντας το αίσθημα της αμεσότητας.

Από την πρώτη δημιουργία της τηλεοπτικής διαφήμισης (1η Ιουλίου 1941) και έπειτα, η επιτυχία ήταν φανερή. Το κοινό επηρεαζόταν έντονα καθώς μαρκετίστες και διαφημιστές πλούτιζαν και εκπλήρωναν τα επιτέυγματά τους με ανωδική πορεία.

Το 1981 δημοσιεύτηκε η έρευνα του Zanot η οποία είχε ξεκινήσει από την έναρξη των τηλεοπτικών διαφημίσεων και τα αποτελέσματά της έδειξαν πως ενώ η πορεία τους αρχικά ήταν ανωδική, από τις δεκαετίες 60-70 άρχισε να πέφτει απότομα. Παρόλο που όλα τα μέσα διαφήμισης σταμάτησαν να έχουν μεγάλη απήχηση, οι τηλεοπτικές διαφημίσεις συγκέντρωσαν την πιο αρνητική κοινή γνώμη καθώς διακόπτουν τα εκάστοτε προγράμματα και χαρακτηρίζονται ως παραπλανητικές. Αυτό όσο περνάνε τα χρόνια μεγενθύνεται, φτάνοντας στο σήμερα με συγκεκριμένα τους μισούς από τους καταναλωτές να εκφράζουν δυσαρέσκεια σε σύγκριση με το ένα τέταρτο να εκφράζει αρέσκεια.

Εισαγωγή στο ηλεκτρονικό μάρκετινγκ.

Πέρα από την τηλεοπτική διαφήμιση τα τελευταία χρόνια εμφανίζεται και το ηλεκτρονικό marketing. Κάτι πρωτόγνωρο για τους καταναλωτές που γνωρίζει μεγάλη επιτυχία. Απέναντι στους γρήγορους ρυθμούς του σήμερα η δημοτικότητα του marketing μέσω του διαδικτύου αυξάνεται συνεχώς. Όλο και περισσότερα χρήματα δαπανώνται πάνω σε online πλατφόρμες για το ηλεκτρονικό marketing. Ο κλάδος συγκεκριμένα που έχει γνωρίσει τη μεγαλύτερη επιτυχία είναι το Μάρκετινγκ κοινωνικής δικτύωσης.

Τα πλεονεκτήματα του Social Marketing.

Το Social Media Marketing είναι η πλήρης αξιοποίηση των Social Media Networks για την προβολή και προώθηση ενός προϊόντος, μιας μάρκας, μιας υπηρεσίας ή ενός δημόσιου προσώπου. Περιλαμβάνει την πρακτική της χρήσης όλων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όλων των στρατηγικών αποφάσεων, των τεχνικών υλοποίησης και των τακτικών ενεργειών εφαρμογής, που θα πρέπει να πραγματοποιηθούν για την ανάπτυξη και ολοκλήρωση μιας επιχείρησης, ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας στα Social Networks.

Τα κοινωνικά δίκτυα, στα πλαίσια του μάρκετινγκ δίνουν την δυνατότητα σε εκατοντάδες καταναλωτές να επικοινωνήσουν μεταξύ τους καταβάλλοντας ελάχιστη προσπάθεια και με γρήγορη ταχύτητα, ενώ οι επιχειρήσεις να παρακολουθούν τις κινήσεις των καταναλωτών προκειμένου να βελτιώσουν την ποιότητα των προϊόντων και υπηρεσιών, να προσαρμοστούν στις προτιμήσεις των καταναλωτών, να επηρεάσουν μέσω αυτών την καταναλωτική τους συμπεριφορά και να προσελκύσουν με διάφορες ενέργειες περισσότερους πελάτες. Oι εταιρίες που προτιμούν να διαφημιστούν μέσω των Media το επιλέγουν βασιζόμενες σε κάποιες τάσεις οι οποίες προέρχονται από την εξάπλωση του internet. Κάποιες από αυτές είναι.

• η συνεχόμενη και απευθείας επικοινωνία των εταιρειών με τους πελάτες.

• η άμεση επικοινωνία των πελατών μεταξύ τους

• τα απεριόριστα κανάλια επικοινωνίας μέσα στις αγορές

• το ενεργητικό καταναλωτικό κοινό

• η παγκοσμιοποίησης της αγοράς

Κυρίως όμως το social marketing προτιμάται από τις επιχειρήσεις καθώς είναι ο κατά πολύ οικονομικότερος τρόπος διαφήμισης. Η τηλεοπτική διαφήμιση από την άλλη βρίσκεται στη δεύτερη θέση του ακριβότερου μέσου. Επιπλέον η διαφήμιση μπορεί να γίνει σε όποια μορφή η επιχείρηση επιλέξει. (Βίντεο, άρθρο ηχιτικό μήνυμα κλπ.)

Aπο την τηλεοπτική διαφήμιση…Στο social marketing.

Από τα παραπάνω στοιχεία παρατηρούμε πως η τηλεοπτική διαφήμιση έχει δώσει, και συνεχίζει να δίνει τη θέση της στο social media marketing. Κερδοφόρο και καλύτερο για τις επιχειρήσεις καθώς στοιχίζει λιγότερο και πιο δημοφιλές για το καταναλωτικό κοινό αφού με τα χρόνια οι άνθρωποι δεν παρακολουθούν τηλεόραση όσο παλιότερα. Όσο τα χρόνια περνάνε, ζούμε όλο και περισσότερο σε έναν «ψηφιακό κόσμο». Καλώς ή κακώς πρέπει να μάθουμε να συμβαδίζουμε με αυτόν.

 

Πηγές:

http://www.thetoc.gr/diethni/article/auti-einai-i-prwti-diafimisi-stin-istoria-tis-tileorasis

http://repository.library.teimes.gr/xmlui/bitstream/handle/123456789/5652/%CE%97%20%CE%A4%CE%97%CE%9B%CE%95%CE%9F%CE%A0%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%97%20%CE%94%CE%99%CE%91%CE%A6%CE%97%CE%9C%CE%99%CE%A3%CE%97%20%CE%A3%CE%A4%CE%97%CE%9D%20%CE%95%CE%9B%CE%9B%CE%91%CE%94%CE%91..pdf?sequence=1&isAllowed=y

https://www.startup.gr/index.php?about=89&id=6360

 

https://yourdigitalresource.com/social-media-advertising-tv-ads/

 

Mυρτώ Μπουρνέλου

Είναι η Μυρτώ Μπουρνέλου και είναι φοιτήτρια του ΤΕΙ Κρήτης.

You may also like...