6 μυστικά της φόρμουλας viral

H σχέση του viral και του Berger είναι αλληλένδετη είναι αυτό που λέμε «αυτοί οι δυο είναι φτιαγμένοι ο ένας για τον άλλον». Στην πραγματικότητα ο Johan Berger είναι γεννημένος για το Viral marketing  και το Viral είναι φτιαγμένο για όλους εμάς. Αλλά ας μην κολλάμε σε λεπτομέρειες.

   Όλα ξεκίνησαν πριν από περίπου μια δεκαετία όταν ο ερευνητής και καθηγητής του Πανεπιστημίου της Πενσυλβανία  Johan Berger κρύφτηκε πίσω από έναν υπολογιστή, προσπαθώντας να βάλει σε μια σειρά όλα τα ερωτήματα που μας απασχολούν, κυρίως την τελευταία πενταετία, γύρω από τον γρίφο που ονομάζεται virality.

   Πως γίνεται δηλαδή μια διαφήμιση, ένα βίντεο, ένα κείμενο ή μια φωτογραφία, χωρίς να ξοδέψουμε χρόνο και χρήμα, να γίνει παγκοσμίως γνωστή;

   Πολλοί από εσάς υποθέτουν ότι φυσικά η απάντηση θα ήταν «να γράψετε κάτι σχετικά με το σεξ» ή ένα άρθρο με τίτλο «Πώς η διατροφή του κατοικίδιου ζώου σας απειλεί το γάμο σας».

 Είναι και αυτό βέβαια μια θεωρία, εκτός από το γεγονός ότι είναι εντελώς λανθασμένη!

41fb7281e557f0e99dec751af6c19b46

   Υπάρχει μια ολόκληρη επιστήμη γύρω από το τι θέλουν οι άνθρωποι να μοιράζονται και τι όχι. Ο Johan Berger και οι συνεργάτες του έκαναν έρευνες γύρω από αυτό στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της New York Times για τρεις μήνες περίπου, ανακαλύπτοντας ότι οι ιστορίες που προκαλούσαν έντονα συναισθήματα θυμού ή άγχους ήταν πιο πιθανό να μοιραστούν από το κοινό σε social media και σε ηλεκτρονικά μηνύματα, με ιστορίες που προκαλούσαν θλίψη. Οι ιστορίες πάλι που προκαλούσαν δέος χτύπησαν ισοδύναμα επίπεδα θυμού και άγχους .Πρέπει να σημειωθεί, όμως, ότι οι ιστορίες με δέος μετρήθηκαν διαφορετικά από εκείνες που προκαλούσαν έκπληξη, με κρητήριο ότι εκείνες που προκαλούσα δέος στόχευαν «την διεύρυνση του νου».

   Φυσικά, δεν ήταν η μόνη έρευνα που έκαναν. Πήρε πολλά χρόνια για να βγάλουν συμπεράσματα μέσα απ’ όλες αυτές τις έρευνες. Σε εμάς τους περίεργους, λοιπόν, δόθηκε ο παρακάτω οδηγός: 6 tips που αν τα ακολουθήσετε μαζί με έξυπνες ιδέες θα κάνουν το marketing σας viral.Σας δίνετε η δυνατότητα μέσα από απλά βήματα, δηλαδή, να μάθει το προϊόν ή την υπηρεσία σας όλος ο κόσμος. Aπλά σκεφτείτε δημιουργικά. Τα υπόλοιπα δικά σας!!!

 «6 tips για viral marketing»what-is-viral-marketing

  1. Κυκλοφορία μηνύματος στα social media

    Οι άνθρωποι κατά κύριο λόγο μιλούν δημόσια για πράγματα τα οποία τους κάνουν να φαίνονται έξυπνοι και cool.Το μήνυμα που θα περάσετε στον κόσμο να έχει αυτά τα χαρακτηριστικά να αισθάνονται δηλαδή καλά και μετά το πέρας της διαφήμισης.

  1. Εναύσματα

    Κορυφή το μυαλό με tip τη φαντασία. Αυτό είναι το μυστικό. Γιατί για ό,τι μιλάμε αυτό είμαστε. Μια πρωτοπορία,  κάτι εκκεντρικό – δηλαδή, αυτό που θα μείνει στο μυαλό του – αυτό πρέπει να κάνετε και να είστε. Γίνετε τα μάτια του θεατή, αυτό που θα θέλατε εσείς να δείτε.

  1. Συναίσθημα

    Με απλά λόγια όταν όταν ένα μήνυμα έχει συναίσθημα είναι πιο πιθανό να μοιραστεί. Το email ας πούμε δεν έχει προσωπικό χαρακτήρα και κάθε καλή σχέση έχει συναίσθημα. Αυτό σημαίνει ότι με κάθε σας μήνυμα πρέπει να τραβάει το ενδιαφέρον, να είναι προσωπικό στο target group, στο οποίο θέλετε να απευθυνθείτε παραμένοντας πάντα επικεντρωμένοι στον πελάτη. Αν δηλαδή ο δέκτης νοιώσει ότι το μήνυμα αυτό δεν είναι για το προσωπικό του συμφέρον τότε κινδυνεύετε να ξεχάσουν εσάς και το εμπορικό σας σήμα.

  1. Δημόσια

    Το μυστικό συστατικό που κάνει ένα μεγάλο κανάλι να πετύχει είναι ότι: «χτίστηκε για να δείξει, χτίστηκε για να αναπτυχθεί.»  το ίδιο σημαίνει και σ’ ένα ηλεκτρονικό μήνυμα, δηλαδή, θα πρέπει να έχει κάτι σημαντικό να στηριχθεί και να αναπτυχθεί. Είναι βέβαια κατανοητό ότι είναι δύσκολο όλα τα μηνύματα να είναι προσωπικά γι’ αυτό υπάρχουν κάποια tips «Σκεφτείτε, αποκλειστικές προσφορές και άλλες προσωπικές πληροφορίες» αυτά και άλλα πολλά έχουν δημιουργηθεί για την κοινή χρήση μηνυμάτων. Μετά από αυτό να είστε σίγουροι ότι για εκείνους θα είστε το «χτίστηκε για να δείξει». Τέλος να γίνεται μορφοποίηση των μηνυμάτων έτσι ώστε φαίνονται όμορφα στα κανάλια που θέλετε ο παραλήπτης να δείξει το περιεχόμενο σας.jonah-berger

  1. Πρακτική αξία

    Αν το email σας δεν είναι σχετικό γιατί να το μοιραστείτε; Αν θέλετε να κάνετε viral κάτι μη σχετικό, φροντίστε να έχει χρήσιμες συμβουλές, ακόμα καλύτερα, να είναι πρακτικές. Ταυτοχρόνως μπορείτε να συμπεριλάβετε και ένα παράδειγμα ή ένα τυχαίο γεγονός. Πάντα να εξετάζετε ξανά και ξανά τα μηνύματα που δεν είστε σίγουροι ότι θέλετε να μοιραστείτε και να εξετάζετε την πρακτική αξία των μηνυμάτων σας.

  1. Ιστορίες

    Ο Berger σημειώνει ότι καλές ιστορίες πέρασαν από γενιά σε γενιά με αφηγήσεις. Για τους χρήστες υπάρχουν δυο τρόποι να χρησιμοποιούν τις ιστορίες, για να βελτιώσουν το μήνυμα τους. Θα μπορούσατε δεξιά του κειμένου να πετάξετε μια πραγματική ιστορία σαν ένα μήνυμα. Θα κρατήσει το κείμενο σας φρέσκο! Ο άλλος τρόπος είναι  να ξεκινήσετε εσείς μια ιστορία, όπως «ποια είναι η ιστορία της μάρκας σας;» Κάθε αξέχαστη μάρκα κάνει σιωπηρές υποσχέσεις στους καταναλωτές της σε όλα τα σημεία αφής και κάθε μεγάλη μάρκα κρατά τις υποσχέσεις της με κάθε αλληλεπίδραση που κάνει.  Έτσι, αν κάθε email που στέλνετε δεν ενισχύει την ιστορία της μάρκας σας, η απουσία αυτή μπορεί να διαβρώσει την αξία του σήματος.

»Εάν σε βοήθησε το παραπάνω άρθρο ή έχεις κάποια παρατήρηση που θέλεις να προσθέσεις μοιράσου τη μαζί μας με το σχόλιο σου, μην περιμένεις»

πηγές: jonahberger.comclickz.com

Maria manous

Η Μαρία Μανουσουδάκη είναι τελειόφοιτη του AΤEI Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγίου Νικολάου στην κατεύθυνση Marketing. Είναι μια νέα αρθρογράφος γεμάτη όρεξη για να γνωρίσει από κοντά καινούργια θέματα που θα είναι πηγή έμπνευσης γι' αυτήν. Οι γνώσεις της γύρω από το marketing, τα σεμινάρια που παρακολουθεί και η συνεχής δίψα για μάθηση πάνω στο αντικείμενο της, την παροτρύνουν να γράφει στο digitalid.gr, χρησιμοποιώντας πολλές φορές το χιούμορ. Ψάχνει θέματα, γράφει άρθρα και ταυτόχρονα διορθώνει άλλα άρθρα στο blog με την ιδιότητα του Editor. Είναι τελειομανής, φιλόζωη, και αυτό που λατρεύει είναι να ''δίνει'' στους συνανθρώπους της!

You may also like...