Viral Marketing: Για να σας θυμούνται όλοι…

Το Viral Marketing «πάει παντού»

 

15146860_10206084301666421_743537338_o-1

Λίγα λόγια για το Viral Marketing

Αρχικά το Viral Marketing αποτελεί ένα είδος Μάρκετινγκ. Είναι μια στρατηγική που εκτελούν οι marketers ως στόχο την διάδοση ενός brand ή μιας υπηρεσίας που γίνεται από τους ίδιους τους καταναλωτές με αυθόρμητο τρόπο. Στην ουσία είναι η ηλεκτρονική μετάδοση, μεταφορά πληροφοριών από τους ίδιους τους καταναλωτές που εκτελείται με γρήγορο τρόπο και το μικρότερο κόστος.

Το VM είναι η ηλεκτρονική επέκταση του WOF κατά την οποία προωθούνται πληροφορίες, νέα για προιόντα και υπηρεσίες από το ένα άτομο στο άλλο προφορικά. Το WOF θα λέγαμε ότι είναι το «παρατσούκλι» της ελεύθερης διαφήμισης, όπου μια επιχείρηση κάνει κάτι και οι καταναλωτές το λένε σε 10- 15 φίλους. Αντίθετα στο VM οι καταναλωτές μεταδίδουν το μήνυμα σε 10 – 15 φίλους και αυτοί με την σειρά τους σε άλλους 10- 15 κ.ο.κ και στη συνέχεια «εξαπλώνεται» σαν «ιός» που μεταδίδεται και αυξάνεται συνεχώς με γεωμετρική πρόοδο χωρίς πλέον καμία προσπάθεια από τους marketers. Στο VM το μήνυμα  μεταφέρεται μέσω internet ενός μέσου με μεγαλύτερη μεταδοτικότητα από την τηλεόραση και το ράδιο.

Η κινητήρια δύναμη πίσω από κάθε VM εκστρατεία είναι το πάθος που κάθε καταναλωτής μεταφέρει. Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι η επιτυχία μιας VM εκστρατείας εξαρτάται από τα μέσα που χρησιμοποιούνται για να μεταδοθεί το μήνυμα. Το πόσο εύκολα θα μεταδοθεί η πληροφορία εξαρτάται το από πόσο ενδιαφέρουσα είναι και το πόσο αποτελεσματικοί είναι οι μηχανισμοί μετάδοσης. Για παράδειγμα αν ο δικτυακός σας τόπος είναι ο μοναδικός στην Ελλάδα που πουλάει το καινούργιο iphone της Apple σε χαμηλότερη τιμή από τα υπόλοιπα μαγαζιά αυτό κεντρίζει το ενδιαφέρον αυτών που ασχολούνται με τα gadgets αλλά και κινητά της Apple και όχι μόνο. Αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον νέο για το κοινό οπότε θα έχουμε πολλούς επισκέπτες στον ιστότοπο μας και έτσι θα το μεταδίδουν ο ένας στον άλλον.

 

Στόχοι του Viral Marketing

 Κύριος στόχος του VM είναι η διάδοση ενός προιόντος ή μιας υπηρεσίας από καταναλωτή σε καταναλωτή με σκοπό την υιοθέτηση τους στην αγορά γρήγορα και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Για να επιτευχθεί αυτό χρειάζεται να συγκεντρωθεί το target group που απαιτείται ώστε το μήνυμα να διαδοθεί από ένα σημείο και μετά από μόνο του. Το μήνυμα πρέπει να είναι αστείο ή ασυνήθιστο ή να προκαλεί κάποια συναισθήματα έτσι ώστε οι χρήστες να αντλήσουν στοιχεία από την πραγματικότητα και να ταυτιστούν με τον πρωταγωνιστή.

 

Λόγοι που ωθούν τα άτομα να διαδίδουν VM

  • Χωρίζονται σε 2 κατηγορίες. Στην πρώτη κατηγορία τα άτομα διαδίδουν Viral μηνύματα γιατί μοιράζονται συναισθήματα( χαρά, λύπη, θυμό, φόβο κ.λ.π)
  • Στην επόμενη κατηγορία οι λόγοι είναι καθαρά κοινωνικοί. Όπως η ανάγκη κάποιων ανθρώπων να νιώθουν ότι είναι διαφορετικοί από τους άλλους.

 

Επιτυχημένες Viral Marketing Εκστρατείες

Μία από τις πιο επιτυχημένες VM εκστρατείες ήταν από την εταιρεία unilever του brand «Dove». Το βίντεο αυτό από τον πρώτο κιόλας μήνα κέρδισε πάνω από 114 εκατομμύρια προβολές και έγινε upload σε 25 διαφορετικές γλώσσες φτάνοντας τους καταναλωτές σε περισσότερο από 110 χώρες

 

 

Στη συνέχεια η « Roller Babies » διαφήμιση της Evian ήταν μια από τις πρώτες VM εκστρατείες όπου μπήκε στο Guiness World Records με τις πιο πολλές προβολές όπου απέκτησε 25 εκατομμύρια προβολές σε λιγότερο από 2 μήνες.

 

 

Μια εξίσου επιτυχημένη Interactive εκστρατεία ήταν μιας ελληνικής προέλευσης καμπάνια της Lacta. Όπου ήταν ένα site οπου εξελισσόταν μια Interactive ιστορία όπου ο χρήστης έπρεπε να δώσει ένα τέλος στην ιστορία αυτή. Περίπου 150.000 άτομα επισκεφτήκαν το site. Και στη συνέχεια δημιουργήθηκε ταινία πάνω σε αυτό και η ταινία απέκτησε 325.000 τηλεθεατές.

 

 

 

Ένα πολύ γνωστό παράδειγμα Viral Marketing είναι η διαφήμιση «Slap her». Το μήνυμα της είναι να σταματήσει η βία κατά των γυναικών και οι πρωταγωνιστές είναι παιδιά. Το βίντεο αυτό κατάφερε να γίνει πασίγνωστο και να αποκτήσει πάνω από 3,5 εκατομμύρια προβολές.

 

 

Άλλη μια διαφήμιση που έγινε πολύ γνωστή παγκοσμίως είναι η «Budweiser Lost Dog Super Bowl» όπου κατάφερε να συγκεντρώσει 2,2 εκατομμύρια shares και 1,8 εκατομμύρια προβολές στο youtube

 

 

Για ένα επιτυχημένο Viral Marketing

Για να σας θυμούνται και να μείνετε αξέχαστοι, λοιπόν θα πρέπει να είστε παντού και μέσα στο μυαλό αλλά και στη καθημερινότητα των επισκεπτών σας. Για να το πετύχετε αυτό θα πρέπει να εξασφαλίσετε αρχικά την συμμετοχή επισκέπτη- πελάτη. Μερικές ενέργειες που μπορεί να βοηθήσουν είναι η ηλεκτρονική αλλά και προσωπική επικοινωνία με έναν φίλο- συγγενή, η διάθεση δωρεάν προιόντων για προώθηση, δωρεάν η δημιουργία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, χορηγίες και βραβεία. Για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη ανταλλαγή απόψεων και πληροφοριών σημαντικό ρόλο παίζουν τα forum, το chat αλλά και η ενημέρωση μέσω του Newsletter με την αποστολή ενημερωτικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Πολύ σημαντικό επίσης για να κάνετε την καμπάνια σας επιτυχημένη με πολλούς ακόλουθους πρέπει να χρησιμοποιήσετε:

– Ενδιαφέρον περιεχόμενο διαφήμισης

-Επίκληση στο συναίσθημα(emotional marketing)

– Interactive διαφημίσεις

…… και πολύ φαντασία

Έτσι θα πετύχετε τον στόχο σας γιατί οι χρήστες θα τον κάνουν δικό τους και εύκολα θα το μοιραστούν, και το μήνυμα θα «πάει παντού» με τον πιο αποτελεσματικό και οικονομικό τρόπο!

 

Πηγές:

creativeguerrillamarketing.com

socialmedialife.gr

protopapadakis.blogspot.gr

makemoneyonline.gr

apothetirio.teiep.gr

http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/bitstream/123456789/5597/1/DT2011-0175.pdfdigitaltempo.gr

docplayer.gr

entrepreneur.com

You may also like...