Η δύναμη των Influencer στο Digital Marketing και στο ευρύ κοινό.

Η ανοδική πορεία των social media έχει αλλάξει τους όρους του marketing και τις απαιτήσεις των καταναλωτών. Πλέον οι επιχειρήσεις έχουν καταλάβει τι τραβάει περισσότερο το κοινό και΄΄ποντάρουν΄΄ πιο πολύ στο digital marketing, διότι κι εκείνων τους είναι πιο οικονομικός και αποδοτικός τρόπος να προσεγγίσουν το target group που τους ενδιαφέρει για το προϊόν ή υπηρεσία τους. Ουσιαστικά οι εταιρίες αντί να χτίσουν μια καινούργια σχέση εμπιστοσύνης από το μηδέν, αξιοποιούν ήδη την εμπιστοσύνη που έχει το κοινό σε κάποιον influencer (youtuber,
instagramer,bloger).
Οι εταιρίες αξιοποιούν το influencer marketing μέσω του youtube, instagram, blogs, συνεργάζονται με άτομα που έχουν πολλούς συνδρομητές ή ακόλουθους. Πλέον δεν στοχεύουν στην άμεση επικοινωνία για προώθηση και αγορά αλλά γίνεται έμμεσα σε συνεργασία με άτομα που έχουν διαδικτυακή επιρροή. Δεν είναι καινούργια στρατηγική να χρησιμοποιούν πρόσωπα που εμπιστεύονται, θαυμάζουν ή που θα ήθελαν να ακολουθούν τον ίδιο τρόπο ζωής με εκείνους, για να επηρεάσουν τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών. Η διαφορά είναι ότι συνεργαζόντουσαν με γνώριμες φιγούρες ή διάσημους ενώ, τώρα με influencers. Βέβαια, πρέπει να έχουμε στο νου μας ότι το μάρκετινγκ επιρροής είναι διαφορετικό από το μάρκετινγκ διασημοτήτων.
Πολλά site, e-shops σε συνεργασία με τους σωστούς youtubers έκαναν ανοδική πορεία στην πελατεία και στα έσοδα τους. Η επιλογή του σωστού youtuber έχει να κάνει με τι είδος κανάλι έχει και τι προϊόν η εταιρία προωθεί, υπάρχουν κανάλια για gaming, beauty, gadget, vlog. Ο τρόπος συνεργασίας τους είναι απλός, στέλνουν για αρχή κάποια δωρεάν προϊόντα, ζητώντας βίντεο που να λένε την θετική τους γνώμη για το προϊόν. Για να ενισχυθεί η προώθηση των προϊόντων, είτε δίνουν δωρεάν προϊόντα στον δημιουργό του βίντεο ώστε να κάνει κάποιο διαγωνισμό για τους συνδρομητές του είτε θα δοθεί κάποιος εκπτωτικός κωδικός για τις αγορές τους από την εταιρία αυτή. Με αυτόν τον τρόπο το αγοραστικό κοινό δεν είναι απλά ενθουσιασμένο με το site ή το e-shop και οι youtubers γίνονται οι πιο εύκολοι και χρήσιμοι συνεργάτες στις μέρες μας.
Οι επιχειρήσεις που έχουν να κάνουν με την ομορφιά και την περιποίηση ήταν από τις πρώτες που συνεργάστηκαν με τους youtubers, για αυτό και τα περισσότερα βίντεο της youtube κοινότητας έχουν να κάνουν με την ομορφιά. Εκείνες ήταν οι πρώτες επιχειρήσεις που τόλμησαν, μετά ακολούθησαν κι άλλες κι άρχιζαν να διαφημίζονται σνακ, φαγητά, ποτά, σχολικά είδη, ηλεκτρονικά gadget. Πρέπει να κατανοήσουν όλες οι εταιρίες που στοχεύουν στη επίτευξη των στόχων τους ότι μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων ξοδεύουν καθημερινά πολύ από το χρόνο τους στο διαδίκτυο και ειδικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πλέον οι ραδιοφωνικές, τηλεοπτικές και οι διαφημίσεις που ΄πετάγονται΄ στο διαδίκτυο θεωρούνται μόνο κουραστικές και βαρετές από το κοινό. Οι καταναλωτές θα δώσουν πλέον προσοχή σε ένα ωραίο βίντεο ή σε κάποιο post από τα άτομα που ακολουθούν και θαυμάζουν.
Το αγοραστικό κοινό θεωρεί αξιόπιστους ανθρώπους αυτούς που έχουν πολλούς ακόλουθους ή συνδρομητές στα κανάλια τους διότι τους φαίνονται πιο αληθινοί και απλοί από τους διάσημους. Όταν αρχίσεις να ακολουθείς έναν influencer μαθαίνεις τα πάντα για εκείνον και την ζωή του άρα, έχει την δύναμη να σε επηρεάσει σε καθημερινή βάση γιατί αυτό που φοράει, πίνει, καταναλώνει και ο τρόπος που διασκεδάζει σε ενδιαφέρουν κι εσένα και γενικά θεωρείς ότι αυτήν την ζωή μπορείς πιο εύκολα να την ακολουθήσεις κι εσύ από ότι την ζωή ενός διάσημου. Πολλές φορές σου διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες χωρίς να το καταλαβαίνεις έτσι δεν γίνεται ενοχλητικό όπως άλλες διαφημίσεις.
Τέλος, η συμπεριφορά του αγοραστικού κοινού έχει αλλάξει, διότι έχουν αλλάξει τα δημογραφικά και όχι μονό χαρακτηριστικά στις μέρες μας, οπότε καλό είναι οι εταιρίες να ενσωματώσουν τις νέες στρατηγικές του μάρκετινγκ και να επενδύσουν περισσότερο πάνω σε ικανούς influencers.

Αναφορές :

https://www.grin.co/blog/how-to-use-youtube-for-influencer-marketing-a-comprehensive-guide

https://itrust.gr/influencer-marketing-2018/amp/?fbclid=IwAR0Ev8iWo5_eWAqRE4s9XPH1d93MQpR3M_jUHvwjNQs2TrLdQ5JfLG5tIZE

Μαριλένα Μπαξεβάνη

Ονομάζομαι Μπαξεβάνη Μαριλένα. Σπουδάζω στο ΤΕΙ Αγίου Νικολάου Διοίκηση Επιχειρήσεων με κατεύθυνση μάρκετινγκ στην Κρήτη.