Influencer: Η δουλεία του μέλλοντος ή απλά μια προσωρινή τάση;

Υπάρχουν επαγγέλματα που πριν μερικά χρόνια δεν είχαμε φανταστεί καν. Σίγουρα, όμως, αυτό του influencer δεν έχει αντίπαλο. Όχι μόνο για το γεγονός ότι μπορεί να το κάνει ο καθένας, αλλά και για το ότι είναι με διαφορά το πιο επικερδές. Αν το κάνεις σωστά.

Το επάγγελμα αυτό, αν μπορεί να το αποκαλέσει κάποιος έτσι, έχει εξαπλωθεί σε τέτοιο βαθμό που αυτή τη στιγμή υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι που το κάνουν εκεί έξω. Και ναι, πληρώνονται μια χαρά. Βλέπεις, οι εταιρείες που επενδύουν στην διαφήμιση μέσω του Instagram είναι ουκ ολίγες. Σύμφωνα, μάλιστα, με τις εκτιμήσεις της Mediakix, αυτό το μπάτζετ για διαφημίσεις μέσω Instagram θα εκτοξευτεί μέσα στην επόμενη διετία. Επομένως, όλα τα λεφτά είναι εκεί.

Το διαφορετικό που προσφέρει το Instagram σε σχέση με άλλα μέσα, είναι πως ο καθένας μόνος του, μπορεί να βγάλει χρήματα, χωρίς να είναι διάσημος, χωρίς να χρειάζεται να πουλήσει κάτι. Το μόνο που έχει να κάνει είναι να βγάλει μια εντυπωσιακή φωτογραφία και να μαζέψει followers, σχόλια και likes.
Έτσι, υπάρχουν οι celebrityinfluencers με αρκετές χιλιάδες ή εκατομμύρια followers, αλλά και οι ‘micro-influencers’, οι οποίοι έχουν στον λογαριασμό τους από 50.000 μέχρι 200.000 ακόλουθους, ωστόσο, τα χρήματα που μπορούν να χρεώσουν για μια ανάρτηση δεν είναι σε καμία περίπτωση λίγα.
Στο ερώτημα των ημερών, πόσο δύσκολο δηλαδή μπορεί να είναι το συγκεκριμένο ‘επάγγελμα’, η απάντηση είναι πως αν θες να βγάλεις αρκετά χρήματα, είναι και δύσκολο, αλλά και απαιτεί αρκετές ώρες προετοιμασίας και δουλειάς, προκειμένου να βγει η κατάλληλη φωτογραφία που θα αρέσει στον influencer, στον πελάτη του, αλλά και στο κοινό. Ναι, μπορεί να μην σκάβει, αλλά δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται.Πρέπει απλώς να εμπλέκεται κάπως με το fitness για να με πείσει;
     

 Τι χρειάζεται για να γίνει κανείς influencer;

Πώς μπορεί να με επηρεάσει μια κοπέλα, σχετικά αναγνωρίσιμη, που κρατά μια μπάρα δημητριακών και σκάει με χορηγούμενη διαφήμιση στο timeline μου σε Facebook και Instagram και με μία ευφάνταστη ή απολύτως βαρετή και κλισέ λεζάντα με παρακινεί να τη δοκιμάσω .

«Η φούσκα των influencers θα σκάσει μέσα στο επόμενο 12μηνο αν ο κόσμος δεν γίνει εξαιρετικά προσεκτικός με τα χρήματα που πετάει δεξιά και αριστερά και ενώ κορυφαία brands προσπαθούν να αγοράσουν όλο και περισσότερη τοποθέτηση προϊόντων μέσω των influencers», εκτιμούσε πριν από λίγο καιρό η CarolineIssa, υπεύθυνη μόδας και εκτελεστική διευθύντρια του περιοδικού «Tank» (α, και influencer σε ό,τι αφορά το streetstyle). Σύμφωνα με την ίδια, το πρόβλημα πλέον εντοπίζεται στο λάθος matching, στην επιμονή κάποιων εταιρειών να επενδύουν σε ακατάλληλα πρόσωπα και στην επιθετική διείσδυση στον χώρο ανθρώπων που ουδεμία σχέση έχουν με το marketing, με το προϊόν ή την υπηρεσία που διαφημίζουν, και το σημαντικότερο κανένα φραγμό αναφορικά με τις πρακτικές τους.

Να μιλήσουμε, όμως, με νούμερα. Σύμφωνα με το YahooTech, η μέση τιμή ενός sponsored ποσταρίσματος στο Instagram από έναν λογαριασμό με περισσότερους από 100.000 followers κυμαίνεται από 600 μέχρι 800 ευρώ. Για λογαριασμούς με τουλάχιστον 500.000 followers η τιμή αυτή ανεβαίνει στα 1.500 με 2.500 ευρώ, ενώ σε λογαριασμούς άνω του 1.000.000 followers μπορεί να εκτοξευτεί σε τρελά νούμερα. Οι τιμές αυτές διαφοροποιούνται όταν ο influencer καλείται να ανεβάσει και stories ή να κάνει giveaway.

Οι κορυφαίοι influencers !

 

Πηγές:

https://www.lifo.gr/articles/digital-media_articles/179335/influencers-i-doyleia-toy-mellontos-i-mia-foyska-etoimi-na-skasei?fbclid=IwAR2Q20-gakI8nUUdBJDk2hZ2hpOA_JMWo-_KixDyt-6oEPH3eU_8nZs_vm0

https://www.oneman.gr/keimena/men_s_only/doyleies/posa-xrhmata-vgazoyn-telika-aytoi-oi-influencers.5291558.html?fbclid=IwAR18inIc7endHcyIrKM2qwIhCpMuPW2NVrVwXW74zv6ajgzu4rOmV1UptlI

 

Nina Zervou

Τελειόφοιτη του ΤΕΙ Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγίου Νικολάου του τμήματος Marketing. Ενδιαφέρομαι για την αναζήτηση και την ανάδειξη νέων επαγγελμάτων και ασχολιών όσο αναφορά το digital marketing.

You may also like...