Τα μυστικά του αλγόριθμου του Instagram

Σίγουρα ξέρεις ή έστω το έχεις σκεφτεί ότι το instagram χρησιμοποιεί και αυτό έναν αλγόριθμο; Αυτό που ίσως δεν ξέρεις είναι τα μυστικά που κρύβονται πίσω από αυτόν. Σε σύγκριση με άλλα social media ( πχ Facebook), Το αγαπημένο σου instagram κάνει την διαφορά διότι ο αλγόριθμος του είναι πιο προσωπικός.Ποία είναι το μυστικά του; Τα μυστικά του είναι ότι οι φαν του instagram θα δουν κάτι επειδή τους αρέσει και όχι επειδή είναι δημοφιλές. Επίσης το instagram σορτάρει με βάση τη συχνότητα που ποστάρει ο χρήστης και το πόσο συχνά μπαίνει στην εφαρμογή. Για παράδειγμα εάν μπείς στην εφαρμογή το πρωί και μετά μπείς ξανά το βράδυ, η βραδινή επίσκεψη θα περιέχει μόνο τις δημοσιεύσεις που κοινοποιήθηκαν στο διάστημα ανάμεσα πρωί και βράδυ. Εσύ το ήξερες αυτό;

1.Εngagement- διάδραση

Όταν δημοσιεύεις για πρώτη φορά μια φωτογραφία, εμφανίζεται σε ένα μικρό ποσοστό του κοινού σου.Το  Instagram μετράει το πόσο γρήγορα αυτή η φωτογραφία μαζεύει comments και likes.Εάν η φωτογραφία σου προσελκύει μεγάλο engagement, το Instagram θα την εμφανίσει σε ένα μεγαλύτερο μέρος του κοινού σου. Ίσως ακόμη να το εμφανίσει στις σελίδες του Chrome, Firefox κλπ. Αν η ανάρτησή σου εξακολουθεί να προσελκύει μεγάλο engagement, η φωτογραφία σου θα παραμείνει στην κορυφή του feed του κοινού σου και θα προσεγγίσει περισσότερα άτομα. Αν η φωτογραφία σου δεν προσελκύσει αρχικά μεγάλο engagement, θα προωθηθεί πιο χαμηλά στη σελίδα, και θα την δουν λιγότεροι από το κοινό σου.

2.Η εξερεύνηση και τα instagram stories

Το Instagram υπολογίζει  το engagement που δημιουργείται μέσα από τα stories (για παράδειγμα, αν κάποιος βλέπει στο replay το story σου, κάνει comment και share, ή κάνει vote σε poll, η επιχείρησή/το προφίλ σου μπορεί να εμφανιστεί στο feed του την επόμενη φορά.Οι σελίδες του Instagram Explore διεξάγονται με το δικό του αλγόριθμο, και σύμφωνα με το Instagram οι αναρτήσεις επιλέγονται αυτόματα με βάση τα άτομα που ακολουθείτε ή τις τοποθεσίες που σας αρέσουν.

3.Following και χρήση της εφαρμογής

 

Αν ακολουθείς αρκετά άτομα, το Instagram θα επιλέγει από ποιους θα βλέπεις λιγότερες κοινοποιήσεις,επίσης η σχέση σου με κάποιο άτομο. Εάν κάνεις συχνά comments και likes στις δημοσιεύσεις ενός συγκεκριμένου ατόμου, το Instagram θα σιγουρέψει ότι θα συνεχίσεις να βλέπεις τις δημοσιεύσεις του. Αν στέλνεις δημοσιεύσεις σε ένα φίλο σου, είναι ένα σημάδι ότι πραγματικά σου αρέσουν αυτές οι δημοσιεύσεις, οπότε το Instagram θα σου δείξει περισσότερα στο μέλλον.Επίσης ο χρόνος που αφιερώνεις στο instagram καθορίζει και ποιες κοινοποιήσεις θα βλέπεις πρώτες σε μικρά χρονικά διαστήματα, καθώς επίσης και το πόσο «βαθιά» θα φτάσεις στη ροή κοινοποιήσεων της υπηρεσίας.

4. #Hashtags

 

Η σελίδα αποτελεσμάτων hashtags ακολουθεί επίσης τους κανόνες του αλγορίθμου του Instagram που αναφέρονται παραπάνω. Εάν έχετε αναζητήσει ποτέ μια ετικέτα  στο Instagram, θα παρατηρήσετε ένα πλέγμα»κορυφαίων αναρτήσεων» που εμφανίζονται στο επάνω μέρος της σελίδας αποτελεσμάτων.

5.Μερικές συμβουλές

  • Δημοσίευσε τις φωτογραφίες σου όταν γνωρίζεις ότι το κοινό σου βρίσκεται στο Instagram.
  • Αν έχεις business account στο Instagram, μπορείς να ανατρέξεις στα Instagram Insights για να δεις ποιες από τις αναρτήσεις σου είναι πιο δημοφιλείς. Αυτός είναι ένας καλός δείκτης ώστε να δεις τι είδους δημοσιεύσεις πρέπει να αναπαράγεις, καθώς και ποια ώρα της ημέρας προσελκύει το περισσότερο engagement.
  • Βάλε την σωστή περιγραφή στο Bio,ένα έξυπνο κείμενο με emojis και links.
  • Δημιούργησε “ανθρώπινες” δημοσιεύσεις που θα απολαύσει το κοινό σου και θα του παρέχει αξία. Αντί να δημιουργείς promotional δημοσιεύσεις για την επιχείρησή σου, σκέψου τι είναι αυτό που θα κινητοποιήσει και θα  εμπνεύσει το κοινό σου.
  • Οι αναρτήσεις που φέρουν τοποθεσία (geotag) , λαμβάνουν 79% περισσότερο engagement.
  • Χρησιμοποιείτε δημοφιλή φίλτρα και τα ίδια για να έχετε ομοιομορφία.Το πιο δημοφιλές φίλτρο στο Instagram, είναι το Clarendon από τα 40 που διαθέτει το Instagram και μάλιστα σε 119 χώρες! Για αναρτήσεις που περιλαμβάνουν “φύση”, το πιο δημοφιλές φίλτρο είναι το Valencia. Για αναρτήσεις που έχουν να κάνουν με τον κόσμο της μόδας, το πιο δημοφιλές είναι το Kelvin. Για τα φαγητά είναι το Skyline.

Πηγές :

Lydia Karayianni

Η Λυδία Καραγιάννη είναι τελειόφοιτη του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων με κατεύθυνση Marketing του TEI Κρήτης στο παράρτημα του Αγίου Νικολάου.

You may also like...