Design vs Marketing

designvsmarketing

Η διαφορά μεταξύ Marketing και Design

Το μάρκετινγκ συνιστάται στην οργανωμένη προσπάθεια μιας επιχείρησης να ικανοποιήσει τις ανάγκες  των καταναλωτών, με κύριο εργαλείο την έρευνα αγοράς για να κατανοήσει τις επιθυμίες του πελάτη. Ο σχεδιασμός σίγουρα δεν είναι μόνο αυτό που βλέπουμε αλλά πολλά περισσότερα. Δεν είναι ούτε τέχνη, ούτε επιστήμη αλλά και οι δύο την χρησιμοποιούν ως εργαλείο. Είναι μία λέξη με πολλές έννοιες και ακόμα περισσότερες εφαρμογές αλλά δεν διαθέτουμε στην γλώσσα μας τη μαγική εκείνη λέξη που θα σήμαινε ταυτόχρονα τον σχεδιαστή, τον μελετητή, τον προγραμματιστή, τον δημιουργό προτύπων και μοντέλων, τον επινοητή και τον εφευρέτη. [“Τα πάντα είναι design. Τα πάντα είναι σχεδιασμένα” (Paul Rand).] Η διαφορά μεταξύ μάρκετινγκ και σχεδιασμού δεν είναι προφανής, είναι διαφορετικοί επαγγελματικοί κλάδοι, αλλά η πραγματική διαφορά είναι στην νοοτροπία προσέγγισης ενός προβλήματος.


Σχεδιασμός VS Μάρκετινγκ

Αν δεν έχετε ένα καλό προϊόν, τότε δεν θα σας βοηθήσει το μάρκετινγκ και η διαφήμιση. Αυτό που μπορεί να βοηθήσει είναι μόνο ο σχεδιασμός. Ο σχεδιασμός είναι παντού. Ότι έχει φτιάξει ο άνθρωπος αντικείμενο ή υπηρεσία, είναι σχεδιασμένο (designed) συνειδητά ή ασυνείδητα. Με τον σωστό σχεδιασμό γίνεται η  δημιουργία της έμπνευσης νέων ιδεών και διασφαλίζει ότι οι λύσεις ανταποκρίνονται σε πραγματικές ανάγκες. Δηλαδή παίρνει τις ακατέργαστες σκέψεις και ιδέες και τις μετατρέπει σε κάτι χειροπιαστό και ολοκληρωμένο.

Όμως εξακολουθείτε να χρειάζεστε το παραδοσιακό μάρκετινγκ για να κατανοήσετε τις ανάγκες που έχει ο πελάτης για να κατασκευαστούν τα αντίστοιχα προϊόντα με τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες  που ο πελάτης επιθυμεί. Ο βασικός στόχος του μάρκετινγκ, είναι να δημιουργήσουν μία μακροχρόνια σχέση με τον πελάτη προσφέροντας υψηλή αξία στα προϊόντα τους, αξία υψηλότερη από τα αντίστοιχα προϊόντα του ανταγωνισμού. Αλλά για νέες ιδέες θα χρειαστείτε μια νέα προσέγγιση για την δημιουργία νέων πραγμάτων.  Δηλαδή, η διαδικασία της σύλληψης της ιδέας και η ανάπτυξη του πλάνου για ένα νέο ή σημαντικά βελτιωμένο προϊόν, που διασφαλίζει την καλύτερη σύνδεση με τις ανάγκες και τις προσδοκίες του καταναλωτή.

Η σχεδιαστική σκέψη και το μάρκετινγκ μπορούν να μάθουν πολλά το ένα από το άλλο σχετικά με την δημιουργικότητα και την καινοτομία. 


“Αν μπορείς να σχεδιάσεις ένα πράγμα, μπορείς να σχεδιάσεις τα πάντα” ~ Massimo Vingelli

“Δουλειά του σχεδιαστή είναι να φανταστεί τον κόσμο όχι όπως είναι αυτή τη στιγμή αλλά όπως θα έπρεπε να ήταν” ~ Sir Terence Conran

Πηγή:
https://www.peterjthomson.com/2009/08/difference-between-marketing-and-design/

You may also like...