Neuromarketing: «Εισβάλοντας» στο μυαλό του καταναλωτή.

brain-2773466_1280

 

Καθημερινά όλοι γινόμαστε δέκτες σε διάφορα logo, brand, διαφημίσεις κλπ.. τα οποία τα χρησιμοποιούν οι εταιρείες για να κατανοήσουν τη συμπεριφορά του καταναλωτή. Όλες οι έρευνες προσπαθούν να βρουν το κουμπί της αγοράς του καταναλωτή, να δουν τι ακριβώς σκέφτονται ακριβώς την στιγμή της αγοράς.
Έτσι, το μάρκετινγκ περνάει σε άλλη διάσταση. Υπήρχε η εποχή όπου η ψυχολογία έπαιζε σημαντικό ρόλο στον καταναλωτή στην σωστή λήψη αποφάσεων τώρα αλλάζουν τα δεδομένα και έρχεται το σύγχρονο μάρκετινγκ όπου στηρίζεται στην Νευροεπιστήμη.

Πώς λοιπόν επηρεάζονται οι νευρώνες του εγκεφάλου από τα μηνύματα μάρκετινγκ και τα διαφημιστικά σπότ;

Αποδεδειγμένα όλοι οι άνθρωποι αγαπούν τις εικόνες, έτσι από έρευνες το 64% των ανθρώπων είναι οπτικοί τύποι. Σύμφωνα με την επιστήμη του Neuromarketing τα οπτικά ερεθίσματα ενεργοποιούν τους νευρώνες αντικατοπτρισμού. Οι νευρώνες αυτοί υποσυνείδητα μας πείθουν ότι αυτό που βλέπουμε είναι αυθεντικό δηλαδή μας ξυπνούν συναισθήματα τα οποία διαμορφώνουν την ψυχολογία, τη σκέψη και προπάντων τη λήψη των αποφάσεων μας.

Έρευνα που έγινε

Όλα αυτά αποδεικνύονται από μία έρευνα μεταξύ «Coca/Pepsi» που πραγματοποιήθηκε το 2004 στο Ιατρικό Κολέγιο Μπέιλορ. Το πρώτο τεστ έγινε με μία δοκιμή στα τυφλά στην οποία οι συμμετέχοντες δεν ήξεραν ποιο αναψυκτικό πίνουν, οι εθελοντές ήταν μοιρασμένοι στη μέση στην προτίμηση του αναψυκτικού που έπιναν.

Στην δεύτερη φάση του τεστ γνώριζαν τι έπιναν και το αποτέλεσμα ήταν να υπερτερεί η coca-cola από την Pepsi . Τρεις στους τέσσερις συμμετέχοντες δήλωσαν την προτίμηση τους στην coca-cola και βάσει των αποτελεσμάτων της τομογραφίας, η επιλογή τους αυτή δεν στηριζόταν μόνο στην απόλαυση που τους προσφέρει το αναψυκτικό αλλά στην εικόνα που είχαν για την εταιρεία παραγωγής του.

 

Σύμφωνα με τα παραπάνω καταλήγουμε πως οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αξιοποιήσουν στο έπακρο αυτήν την νέα επιστήμη με τη χρήση οπτικών μέσων(photos, branded animated videos, info-graphics) τα οποία είναι αυθεντικά και θα προτρέψουν στον καταναλωτή στην άμεση αγορά!

 

Blind taste test

Funny video coca cola vs pepsi

ΠΗΓΕΣ
http://neuroscience.org.uk
http://netvalue.gr
https://www.suit.gr
http://epixeirein.gr

You may also like...