Γιατί να χρησιμοποιήσεις τα sοcial media στις επιχειρήσεις;

Τα social media αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των ανθρώπων γενικά, αλλά και των Ελλήνων συγκεκριμένα. Σύμφωνα με πανελλήνια έρευνα του εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN), του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, για την «Στάση, αξιοποίηση και εμπιστοσύνη των Ελλήνων στα social media», οι Έλληνες χρήστες μπορούν να χαρακτηριστούν ως έμπειροι, αφού το 50% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί τα social media πάνω από 3 χρόνια. Το 68% των Ελλήνων επισκέπτεται σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook) και το 60% blogs και forums. Επίσης 1 στους 2 Έλληνες αναζητά πληροφορίες σε σελίδες με αξιολογήσεις χρηστών.

Η έρευνα διεξήχθη στα τέλη του 2011 με 1050 έμπειρους χρήστες του Internet που είναι ενεργοί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και αγορές. Από την πλευρά των επιχειρήσεων, μία στις τρεις πλέον χρησιμοποιούν πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

H χρήση των κοινωνικών δικτύων από τους εργαζομένους στο πλαίσιο της εργασίας τους έχει τη δυναμική να μεταμορφώσει συνολικά τον κόσμο της εργασίας. Πολλές γνωστές εταιρείες αξιοποιούν τις δυνατότητες διασύνδεσης που προσφέρουν τα social media για να ενισχύσουν την παραγωγικότητα, την καινοτομία, τη φήμη, τη συνεργασία και τη δέσμευση των εργαζομένων τους με την εταιρεία.

Κάθε επιχείρηση πρέπει να προχωρήσει στην ανάπτυξη επίσημης πολιτικής για τη χρήση των κοινωνικών δικτύων. Οι επικεφαλής θα πρέπει να αναζητήσουν τρόπους αξιοποίησης της δημοτικότητας και της αξίας που μπορούν να τους προσθέσουν τα social media, ενισχύοντας έτσι την απόδοση των οργανισμών τους και προάγοντας τους εταιρικούς στόχους.Κάποια από αυτά τα κοινωνικά δίκτυα είναι:

  • Facebook: Άμεσο, προσωπικό, συνδυασμός πολλών μορφών περιεχομένου.
  • Twitter: Σύντομα μηνύματα, ανοιχτή, hashtags που δηλώνουν το θέμα.
  • Instagram: είναι μια δωρεάν εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης που δίνει την δυνατότητα επεξεργασίας και κοινοποίησης φωτογραφιών και βίντεο στο διαδίκτυο.

Το Facebook και Twitter είναι συχνά οι πρώτες πύλες επικοινωνίας για πολλούς πελάτες που έχουν ερωτήσεις για τις υπηρεσίες σας ή ερωτήσεις σχετικές με την μετέπειτα υποστήριξη τους. Το να αφήνεις τις ερωτήσεις των πελατών αναπάντητες κάνει μια επιχείρηση να φαίνεται μη επαγγελματική και ότι απλά δεν ενδιαφέρεται για αυτούς. Οπότε, είναι σημαντικό να προβάλλεστε στα κοινωνικά δίκτυα που χρησιμοποιούν οι πελάτες σας και να παρακολουθείτε τακτικά όλους τους λογαριασμούς σας για ερωτήσεις και σχόλια πελατών.

Το να είστε ενεργοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα σας βοηθήσει να αυξήσετε την κίνηση που δέχεται η ιστοσελίδα σας. Οι επιτυχημένες δραστηριότητες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αυξάνουν την κίνηση μέσω παραπομπών που δέχεται η ιστοσελίδα σας, παίζοντας ένα σημαντικό και πρωταρχικό ρόλο στον όγκο των πωλήσεών σας. Έμμεσα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως ένα στοιχείο κατάταξης SEO αυξάνονται σε σημασία. Το να υπάρχετε στα social media όπως το Facebook και το Twitter είναι ένα θετικό στοιχείο που φανερώνει ότι είστε δημοφιλής και ότι έχετε περιεχόμενο που αξίζει να μοιραστεί και να συζητηθεί. Αυτό με τη σειρά του οδηγεί την Google να θεωρήσει πως η ιστοσελίδα σας είναι περισσότερο αξιόπιστη, το οποίο είναι ένα από τα πολλά στοιχεία που βοηθούν την ιστοσελίδα σας να έχει καλύτερη κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα.

Η διαχείριση των social media απαιτεί την άριστη γνώση marketing ώστε μια διαφημιστική καμπανιά από μία επιχείρηση να στεφθεί με επιτυχία και να προσκομίσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Πολλοί υπάλληλοι διαχείρισης κοινωνικών μέσων κάνουν το λάθος να συμπίπτουν την ιδιαιτερότητα του κάθε μέσου με αποτέλεσμα να χάνετε το νόημα των διαφημίσεων που επιχειρεί για παράδειγμα το τμήμα πωλήσεων μιας μικρό – μεσαίας επιχείρησης.

Για παράδειγμα πολλές φορές οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με παρόμοιο τρόπο χάνοντας έτσι το ύφος της προώθησης που επιθυμεί να κάνει.

Αυτό γίνεται διότι το κάθε μέσο χρησιμοποιείται για συγκεκριμένο σκοπό και πολλές φορές αναφέρετε και σε διαφορετικό κοινό. Ας πούμε ένα post στο Facebook θα πρέπει να έχει άλλο ύφος από ότι ένα post στο twitter ή στο linkedin (θεωρούνται πιο επαγγελματικά άρα απαιτείται και το ανάλογο ύφος των posts).

Παρόλο όμως που έχει αναπτυχθεί η τεχνολογία του Διαδικτύου πολλές επιχειρήσεις το χρησιμοποιούν με ¨πρωτόγονο¨ τρόπο με αποτέλεσμα να χάνουν υποψήφιους πελάτες και να μην μπορούν να είναι ανταγωνιστικοί στο σύγχρονο περιβάλλον.

Η έλλειψη της εκπαίδευσης των υπαλλήλων στη χρήση των social media μπορεί να στοιχίσει τη φήμη της επιχείρησης προς τα έξω. Ένα συχνό παράδειγμα είναι η κακή και απρεπής αντιμετώπιση των κριτικών στα προϊόντα ή στις υπηρεσίες που παρέχει η επιχείρηση, ειδικά όταν αυτές είναι αρνητικές.

Το παραπάνω φαινόμενο έχει ως αποτέλεσμα πολλοί πελάτες να σας γυρίσουν τη πλάτη ή και ακόμα χειρότερα να σας διαφημίσουν με άσχημο τρόπο σε τρίτους αμαυρώνοντας έτσι το κύρος της επιχείρησης.

Πηγή:

george kteniadakis

Προπτυχιακός φοιτητής Διοίκησης Επιχειρήσεων στο ΤΕΙ Αγίου Νικολάου στο τμήμα Μαρκετίνγκ! Στο τέταρτο έτος σπουδών!

You may also like...