5 περιπτώσεις experiential marketing (vids) !

Το experiential marketing καθίσταται αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής των εταιρειών  που επιθυμούν να δημιουργήσουν ισχυρούς δεσμούς με τους καταναλωτές, με απώτερο στόχο τη μετατροπή των δυνητικών πελατών σε πραγματικούς και στο χτίσιμο του μύθου και της αγάπης για τη μάρκα. Με οδηγό μάλιστα τα ψηφιακά μέσα που δίνουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές να αλληλεπιδράσουν με τις αισθήσεις τους με τα προϊόντα, να τα αγγίξουν, να τα νιώσουν και να ανταποκριθούν προσωπικά σε αυτά, όλο και περισσότερο μάρκες και καταναλωτές «έρχονται κοντά», δημιουργώντας συναισθηματικές σχέσεις, αν μπορούμε να τις χαρακτηρίσουμε έτσι. Επιπλέον, οι βιωματικές καμπάνιες τροφοδοτούν το word of mouth, και δίνουν έναυσμα για feeds στα social media.

Σήμερα τα δημοφιλέστερα πεδία με τα οποία επιλέγουν τα brands να συνδεθούν είναι η μουσική, τα παιχνίδια και το σινεμά και χρησιμοποιούν υπάρχοντα events είτε δημιουργούν δικά τους, στα οποία εντάσσουν διαδραστικά happenings που εμπλέκουν το κοινό τους. Ανάλογα με το κοινό που θέλουν να προσεγγίσουν επιλέγονται και οι κατάλληλοι χώροι για την υλοποίηση των ενεργειών, ωστόσο αδιαμφισβήτητα οι δημοφιλέστεροι χώροι είναι τα malls, οι μεγάλοι σταθμοί μετρό, οι κεντρικές πλατείες και εμπορικοί δρόμοι, οι αλυσίδες λιανικής πώλησης, καθώς επίσης οι χώροι που φιλοξενούν διάφορα δρώμενα (συναυλίες, φεστιβάλ ,διοργανώσεις κλπ.).

Η μεγαλύτερη πρόκληση πάντως για τις περισσότερες εταιρείες είναι να βάλουν μετρήσεις στις βιωματικές ενέργειες που υλοποιούν. Σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα, το 78% των brands υποστηρίζουν ότι κάνουν μέτρηση των προγραμμάτων τους, σε σχέση με το 71% το 2013. Τι ακριβώς όμως μετρούν; Παρόλο που απώτερος στόχος είναι η αύξηση των πωλήσεων, ωστόσο -με δεδομένη την αυξανόμενη σπουδαιότητα των social media-, οι εταιρείες έχουν αρχίσει όλο και πιο συχνά να δίνουν σημασία έως και έμφαση σε παράγοντες όπως το reach(πόσοι φθάνουν), το brand lift ή ακόμα και η συναισθηματική επίδραση στους καταναλωτές.

Το βασικό λοιπόν ζητούμενο στη στρατηγική υλοποίηση του experiential είναι να μετατρέψει μία εμπειρία σε πώληση, ωστόσο δεν είναι λίγες οι εταιρείες  που το βλέπουν ως έναν τρόπο να δημιουργήσουν buzz και συναισθηματικό δέσιμο με τους καταναλωτές. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι, κύριο κοινό των βιωματικών εμπειριών είναι οι millennials, οι νεότεροι δηλαδή καταναλωτές ηλικίας 15-35 ετών περίπου, οι οποίοι μπορεί να έχουν γεννηθεί (ή μεγαλώσει) στην εποχή του digital, ωστόσο αγαπούν ιδιαιτέρως τις live εμπειρίες.

Σήμερα θα δείτε τα 5 πιο δημοφιλή experiential marketing που έχουν γίνει ποτέ !

5. H Lipton Ice Tea σκέφτηκε έναν ωραίο τρόπο για να δείξει πόσο δροσερό είναι το προϊόν της !

 

 

4. Η εταιρεία LISTERINE στο παρακάτω πείραμα της θέλει να δηλώσει την ιδιαίτερη φρεσκάδα , την καθαρή αναπνοή και το  αστραφτερό χαμόγελο που σου προσφέρει το προϊόν της ,  προσφέροντας τους και δωρεάν δείγματα !

 

 

3. Μια Ρώσικη εταιρεία μέσων μεταφορών σκέφτηκε έναν  περίεργο τρόπο για την   διάθεση δωρεάν εισιτήριων.

 

 

2. Η LG εταιρεία σε συνεργασία με ένα ιδιωτικό γραφείο αποφάσισαν να κάνουν μια φάρσα σε μια ανυποψίαστη γυναίκα για να δείξουν πόσο ρεαλιστική ήταν η εικόνα της καινούριας τηλεόρασης που δημιούργησαν , κοινοποιώντας και την αντίδραση της !

 

 

1. Η COCA COLA σκέφτηκε να δημιουργήσει ένα ευχάριστο και διασκεδαστικό αυτόματο πωλητή, διασκεδάζοντας και εκπλήσσοντας τους γύρω ανθρώπους του με έναν ιδιαίτερο και απολαυστικό τρόπο !

 

ΠΗΓΕΣ:

http://www.marketingweek.gr

http://www.creativeguerrillamarketing.com

https://www.youtube.com/?hl=el&gl=GR

 

 

Manolis_sarikas

Γεια σας είμαι φοιτητής στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Αγίου Νικολάου ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ και το άρθρο μου είναι μια ατομική εργασία για το μάθημα Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ

You may also like...