To Μουσικό Μάρκετινγκ στην ψηφιακή εποχή.

 

Η μουσική βιομηχανία έχει περάσει πια στην ψηφιακή εποχή αλλάζοντας τα δεδομένα που επικρατούσαν για χρόνια.Στο παρακάτω άρθρο θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε αυτό το πέρασμα το οποίο ήταν καθοριστικό για την μουσική βιομηχανία αφού ουσιαστικά την »ανέστησε».

    Τα πρώτα χρόνια:                          

Πριν από είκοσι χρόνια, οι καταναλωτές στηρίζονταν σε μεγάλο βαθµό στα CD, τις λίστες αναπαραγωγής (charts) και το ραδιόφωνο. Το ∆ιαδίκτυο όµως κλόνισε την τότε κατάσταση, καθώς οι ταχύτητες σύνδεσης αυξήθηκαν και η κοινή χρήση αρχείων έγινε πιο συχνή. Οι καταναλωτές που χρησιµοποιούσαν παράνοµα προγράµµατα  και sites όπως το Napster το Limewire και το PirateBay περίµεναν για πολλές ώρες για να κατεβάσουν ένα ενιαίο κοµµάτι. Με την πάροδο του χρόνου η πειρατεία  με έναν τρόπο είχε νομιμοποιηθεί στη συνείδηση της κοινωνίας. Η πειρατική µουσική έγινε ένα ευρέως διαδεδοµένο πρόβληµα για τις δισκογραφικές εταιρείες καθώς δεν υπήρχε τρόπος για να ελεγχθεί η παράνοµη µουσική αντιγραφή. Η έλευση της κοινωνικής δικτύωσης, επίσης, έφερε ένα εντελώς νέο στοιχείο στη µουσική βιοµηχανία, µε το MySpace να παρέχει µια πλατφόρµα για τους χρήστες όπου µπορούσαν να ακολουθήσουν τους µουσικούς και να ανακαλύψουν νέες µπάντες.

Το ίδιο συνέβη και µε το YouTube όπου οι καταναλωτές πρέπει να βασίζονται στο MTV ή να αγοράσουν το βίντεο ή το DVD µιας µπάντας για να παρακολουθήσουν τα µουσικά της βίντεο. Η συνεχής ροή υπηρεσιών (streaming) όπως το Spotify και το Pandora έδωσαν στους ακροατές πρόσβαση, σε οποιαδήποτε µουσική από οποιοδήποτε µέρος, µε µια απλή σύνδεση στο διαδίκτυο. Έτσι, η τεχνολογία και το διαδίκτυο άλλαξαν τον τρόπο που µπορεί κανείς να προµηθευτεί και να ακούσει µουσική, αλλάζοντας ταυτόχρονα και τον τρόπο που η µουσική παράγεται.

Η μουσική ήταν μεταξύ των πρώτων βιομηχανιών που διαταράχθηκαν από την ψηφιοποίηση και οι δισκογραφικές εταιρίες δέχθηκαν πολύ μεγάλο πλήγμα. Επομένως η ανάκαμψή τους σε ανεπτυγμένες αγορές (η πειρατεία παραμένει εκτεταμένη αλλού) προσφέρει χρήσιμα μαθήματα σε άλλους.Οι δισκογραφικές εταιρίες παρατηρούσαν οτι το Cd σιγά σιγά έβγαινε απ τη ζωή του καταναλωτή όπως και το ραδιόφωνο πράγμα σήμαινε μεγάλη πτώση στα κέρδη άρχισαν να επενδύουν με υπομονή και πίστη αρχικά στις παραπάνω πλατφόρμες που αναφέραμε.

   Σήμερα:

Αυτή η πίστη σήμερα αποφέρει καρπούς. Οι συνδρομές, οι οποίες εκτοξεύτηκαν από 1,2 δισ. δολάρια σε 2,5 δισ. στις Ηνωμένες Πολιτείες πέρυσι, εξελίσσονται στην κύρια πηγή εσόδων για τη βιομηχανία, καθώς υποχωρεί το ψηφιακό «κατέβασμα» και οι φυσικές πωλήσεις (με εξαίρεση την αναβίωση του βινυλίου).    Περίπου 50 εκατ. χρήστες του Spotify πλέον πληρώνουν για να έχουν απεριόριστη πρόσβαση από κινητές συσκευές, στα 30 εκατ. tracks που προσφέρει, αντί να βασίζεται στη στοιχειώδη υπηρεσία του που χρηματοδοτείται από τη διαφήμιση

Τα «προπύργια των πειρατών» ανακαταλαμβάνονται. Το Pirate Bay, το site όπου ο ένας χρήστης προσφέρει περιεχόμενο στον άλλο, άρχισε να λειτουργεί στη Σουηδία το 2003, με τον Gottfrid Svartholm, τον συνιδρυτή του, να δηλώνει ότι «η Σουηδία είναι μια χώρα στη βόρεια Ευρώπη (…) ο αμερικανικός νόμος δεν έχει ισχύ εδώ». Αργότερα φυλακίστηκε και η Σουηδία έχει πλέον ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά συνδρομητικών χρηστών, σε υπηρεσίες περιλαμβανομένης της Apple Music.

Όταν το More Life, το album του Καναδού ράπερ Drake, κυκλοφόρησε πέρυσι , ακούστηκε μέσω streaming 385 εκατ. φορές την πρώτη εβδομάδα του στις ΗΠΑ. Ο αριθμός ήταν εκπληκτικός, αλλά το μέσο όχι: το audio streaming έχει ξεπεράσει τις πωλήσεις CD και το downloading, ακόμη και την πειρατεία!! Περίπου 50 εκατ. χρήστες του Spotify πλέον πληρώνουν για να έχουν απεριόριστη πρόσβαση από κινητές συσκευές, στα 30 εκατ. tracks που προσφέρει, αντί να βασίζεται στη στοιχειώδη υπηρεσία του που χρηματοδοτείται από τη διαφήμιση.

Η συνδρομητική υπηρεσία του Spotify κατατάσσεται πρώτη και μεταξύ των προτιμήσεων των Ελλήνων χρηστών. Οι εγγεγραμμένοι χρήστες φτάνουν το ένα εκατομμύριο, όπως πληροφορηθήκαμε από την Adweb, αποκλειστικό συνεργάτη (Reseller) του Spotify στη χώρα μας από το 2013.

Η Adweb έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει πολλές επιτυχημένες διαφημιστικές καμπάνιες σε ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό μέσο με ιδιαίτερα formats και σε διάφορες πλατφόρμες, καθώς η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών, smartphones και tablets, του Playstation, αλλά και πολλών smart TVs.

Πλέον οι δημιουργοί-τραγουδιστές-μουσικοί μπορούν να προβάλουν την δουλειά τους στο διαδίκτυο χωρίς να έχουν την ανάγκη κάποιας μεγάλης εταιρίας.Δίνονται πλέον πολλές ευκαιρίες σε νέους καλλιτέχνιδες οι οποίοι με μόνο μέσω το διαδίκτυο και τα social media μπορεί να γίνουν γνωστοί σε όλο τον κόσμο.

 

Πηγή:

Financial Timesm

Euro2day

enikonomia.gr

Wikipedia

 

 

Μάνος Γιαννούλης

Απόφοιτος Γενικού Λυκείου Νάξου.Φοιτητής στο ΤΕΙ Κρήτης στο παράρτημα της σχολής Διοίκησης επιτηρήσεων Αγίου Νικολάου.That'all folks!

You may also like...