Digital marketing στον Τουρισμό : Τί θα πρέπει να γνωρίζετε

 

Με την πάροδο των χρόνων το Digital Marketing για τον Τουρισμό εξελίσσεται και μάς δίνει την δυνατότητα δωρεάν σεμιναρίων από την πλατφόρμα της Google.

 

Το Grow Greek Tourism Online είναι μία πρωτοβουλία της Google, η οποία υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) και τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας πραγματοποιούνται εκπαιδεύσεις υπό μορφή σεμιναρίων για φοιτητές και απόφοιτους των τμημάτων τουριστικών σπουδών, διοίκησης επιχειρήσεων, marketing και πληροφορικής που θα είναι οι μελλοντικοί επαγγελματίες τουρισμού, αλλά και σε όλους όσους ενδιαφέρονται να εκπαιδευτούν σε βασικά εργαλεία του digital marketing.

Το περιεχόμενο των σεμιναρίων αποτελείται από πληροφορίες και βέλτιστες πρακτικές που έχουν δημιουργηθεί/εγκριθεί από την Google σε συνεργασία με εξειδικευμένους επαγγελματίες του ψηφιακού marketing και παραδίδεται από εξειδικευμένους επαγγελματίες του ψηφιακού marketing.

Ηλεκτρονικά ο καθένας μπορεί να κάνει, λοιπόν, την αίτησή του και έτσι με τις δωρεάν εκπαιδεύσεις ψηφιακών δεξιοτήτων θα μπορέσει να αξιοποιήσει τα εργαλεία του διαδικτύου αλλά και να τοποθετήσει την επιχείρησή του στους χάρτες και στην αναζήτηση της Google.

Μία νέα τάση ακούει στο όνομα Airbnb. Μαίνεται ο πόλεμος των ξενοδόχων αλλά και των ανταγωνιστικών μέσων ηλεκτρονικών κρατήσεων στον τουρισμό με την Airbnb.

Στην προσπάθειά της να εντάξει περισσότερα ξενοδοχεία στο «χαρτοφυλάκιό» της, αλλά και να μπει «σφήνα» στις άλλες πλατφόρμες ηλεκτρονικών κρατήσεων, η Airbnb επιχειρεί από την περασμένη άνοιξη να προσεγγίσει κυρίως τους ιδιοκτήτες των boutique ξενοδοχείων και των καταλυμάτων bed & breakfast.

Στόχος της είναι να τους απομακρύνει από τις οnline ταξιδιωτικές πλατφόρμες της Expedia και της Booking.com. Συγκεκριμένα, η Airbnb αναφέρει ότι για τις συγκεκριμένες κατηγορίες ξενοδοχείων τα τέλη που πληρώνουν είναι πολύ υψηλότερα από αυτά που η δική της πλατφόρμα προσφέρει.

Παράλληλα, η Airbnb, προκειμένου να ενισχύσει την επιχειρηματολογία της αυτή, δημοσίευσε έρευνα σύμφωνα με την οποία οι μικροί ιδιοκτήτες ξενοδοχείων είναι δυσαρεστημένοι με αυτές τις ιστοσελίδες.

«Οι ιδιοκτήτες των boutique hotels πιστεύουν σε μεγάλο βαθμό ότι οι χρεώσεις των ιστοσελίδων κρατήσεων είναι υπερβολικά υψηλές» αναφέρει η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία David Binder Research.

Και προσθέτει: «Επιπλέον, οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν ότι σε αυτές τις πλατφόρμες χρεώνονται συνήθως υψηλότερα από τα μεγάλα ξενοδοχεία».

Υπενθυμίζεται ότι η Airbnb διαθέτει σήμερα περίπου 4,5 εκατ. καταλύματα προς ενοικίαση σε περισσότερες από 81.000 πόλεις, ενώ στα άμεσα σχέδιά της είναι να… δελεάσει τα ξενοδοχεία προκειμένου να ενταχθούν στην πλατφόρμα της με χαμηλότερη προμήθεια.

Πλήρες προφίλ θα μπορούν να φτιάχνουν πλέον οι χρήστες του TripAdvisor, με φωτογραφίες και βίντεο των προορισμών που επισκέπτονται, θα συνδέονται με φίλους και θα μπορούν να ακολουθούν άλλους χρήστες.

Η ιστοσελίδα έχει βλέψεις να γίνει το σημείο αναφοράς των ταξιδιωτών, να τους ενημερώνει, να τους προτείνει και να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για κάθε προορισμό. Ήδη το 66% των ταξιδιωτών εμπιστεύεται ταξιδιωτικές ιστοσελίδες για το σχεδιασμό ταξιδιών, ενώ συγκεκριμένα το TripAdvisor το εμπιστεύονται 456 εκατομμύρια μοναδικοί χρήστες. Σύμφωνα με μία οικονομική μελέτη του πανεπιστημίου της Οξφόρδης, το TripAdvisor επηρεάζει τη ροή 546 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως – περίπου το 10% του παγκόσμιου τζίρου στον τουριστικό κλάδο, που αγγίζει τα 5,3 τρισεκατομμύρια δολάρια.

Eίναι γεγονός ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των τουριστών ενδιαφέρονται για κάποια αθλητική δραστηριότητα την οποία επιθυμούν να συνεχίσουν και κατά τη διάρκεια των διακοπών τους ή του επαγγελματικού τους ταξιδιού. Αυτό δεν είναι πάντα εύκολο από πλευράς χρόνου καθώς στα επαγγελματικά ταξίδια οι υποχρεώσεις είναι αυξημένες, ενώ στα ταξίδια αναψυχής πρώτη προτεραιότητα είναι η περιήγηση και ο χρόνος περιορισμένος.

Εδώ η μοναδική στο είδος της στη χώρα εφαρμογή SightRunnin’ Greece έρχεται να δώσει τη λύση, δίνοντας τη δυνατότητα στους ξενοδόχους να προτείνουν στους επισκέπτες τους μια διαφορετική δραστηριότητα: τρέξιμο σε συνδυασμό με ξενάγηση. Η εφαρμογή συνδυάζει το τρέξιμο ή το περπάτημα με την περιήγηση στα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης, αφήνοντας το χρήστη να επιλέξει ο ίδιος τη διαδρομή που τον ενδιαφέρει από το main menu, όταν και όποτε ο ίδιος έχει το χρόνο.

Μέσω GPS, το app καθοδηγεί το χρήστη και φτάνοντας στα διάφορα σημεία ενδιαφέροντος ακούει αυτόματα την ιστορία τους και όλες τις πληροφορίες γύρω από το αξιοθέατο.Οι επισκέπτες των ξενοδοχείων κατεβάζουν δωρεάν την εφαρμογή μέσω του wi-fi του ξενοδοχείου και κατόπιν αγοράζουν όποια διαδρομή τους ενδιαφέρει. Να σημειωθεί ότι παρόλο που πρόκειται για μια πολύ εύκολη εφαρμογή, η εταιρεία παρέχει την απαραίτητη εκπαίδευση στο προσωπικό του ξενοδοχείου, η οποία διαρκεί 15 λεπτά. Η SightRunnin’ Greece παρέχει κάθε μήνα στο συνεργαζόμενο ξενοδοχείο μια λίστα με όλους τους χρήστες που κατέβασαν και αγόρασαν διαδρομή από το δίκτυο του ξενοδοχείου. Με αυτόν τον τρόπο, το ξενοδοχείο απολαμβάνει το 20% από τις συνολικές αγορές που έκαναν στην εφαρμογή οι επισκέπτες του μέσω του Wi-Fi δικτύου του! Έτσι, το ξενοδοχείο μπορεί να παρέχει στους επισκέπτες του μια μοναδική εμπειρία περιήγησης και αθλητισμού και ταυτόχρονα να αυξήσει τα έσοδά του.

 

Πηγές:

https://www.eduguide.gr/nea/dwrean-seminaria-digital-marketing-gia-ton-toyrismo-apo-thn-goog/

https://www.tovima.gr/2018/10/12/finance/sfina-apo-tin-airbnb-me-stoxo-ta-ksenodoxeia/

https://www.airbnb.gr/a/?af=43720035&c=.pi0.pk6504974464_108345336064_c_12026464216&gclid=Cj0KCQjwjvXeBRDDARIsAC38TP6yICsJpW_934v20g4AamZDams592llsYb1XF0W17dZRe9JztoiB-YaAtopEALw_wcB

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSetynugZdDqCFt1CXipBAMeKaNtIPjcmv1RFjPoclhFMyIIyw/viewform

(μέσω τουsite: skai.gr): https://etravelnews.gr/tripadvisor-allazei-morfi/

https://www.tripadvisor.com.gr/

https://etravelnews.gr/xenodoheia-prosferete-empeiria-sightrunning/

http://sightrunningreece.com/

Georgia Tzaferou

Προπτυχιακή φοιτήτρια στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων στο ΤΕΙ Αγίου Νικολάου. Ασχολούμαι με online σεμινάρια πάνω στο Digital Marketing, εκμάθηση δημιουργίας και επεξεργασίας διαφημίσεων και διαφημιστικών banners, αλλά και με τις εφαρμογές πολυμέσων πάνω στο Marketing

You may also like...