Lead Generation: Πως να βρεις ιδέες για δυνατά Lead Magnets με το Google Analytics

Ξεμείνατε από ιδέες για τα lead magnet σας; Η λύση βρίσκεται μόνο με ένα κλικ δίπλα σας, στα χέρια του Google Analytics: έναν πραγματικό θησαυρό που χρησιμοποιεί τα δεδομένα της συμπεριφοράς των επισκεπτών και που αποκαλύπτει τα τέλεια lead magnets για το δικό σας κοινό. Σε αυτό το άρθρο, θα αναλύσουμε πως θα χρησιμοποιήσουμε το Google Analytics για να ανακαλύψουμε ιδέες για τα lead magnets μας.

Τι είναι τα Lead Magnets ;

Lead magnets είναι ένας όρος του Digital Marketing (στα πλαίσια του Content Marketing) ο οποίος περιγράφει την παροχή ενός κινήτρου προς τους εν δυνάμει αγοραστές για να μας δώσουν το email τους ή κάποιο άλλο στοιχείο επικοινωνίας.

Τυπικά παραδείγματα είναι κάποιο αρχείο για download, π.χ. ένας οδηγός σε PDF, ένα report, ebook, tutorial, αρχείο Photoshop κ.α.

Θα πρέπει να είναι κάτι που τους είναι πραγματικά χρήσιμο και σχετικό με το πραγματικό προϊόν που παρέχεις. Για παράδειγμα στη σελίδα μια εταιρείας παροχής software για επενδυτές, παρέχουν δωρεάν τον παρακάτω οδηγό σε e-book: Simple Steps to Becoming a Smart Investor.

download-free-ebook-example

Πως να βρω ιδέες για να δημιουργήσω τα δικά μου Lead Magnets

Αν δεν χρησιμοποιείτε όλα τα διαθέσιμα δεδομένα ,ώστε να δημιουργήσετε τα lead magnet σας, χάνετε μια μεγάλη ευκαιρία να κάνετε “μετατρέψιμους” του επισκέπτες του website σας. Και όταν λέμε “μετατρέψιμους” εννοούμε πως δεν τους παρακινείτε με εύκολο τρόπο να προβούν στην αγορά κάποιου προϊόντος σας.

Βλέπετε , μάλλον με το να “μαντεύετε” απλώς τι θα αποφέρουν τα lead magnets – και κατά πόσο μετατρέψιμο θα κάνουν έναν επισκέπτη- δεν είναι αρκετό στις μέρες μας. Ο μέσος όρος που αποσπάται η ανθρώπινη προσοχή το 2000 άγγιζε τα 12 δευτερόλεπτα, ενώ σήμερα μόλις τα 8. Ναι αυτή απο ότι καταλάβατε είναι ακόμη μικρότερη απο αυτήν που διαθέτει ένα χρυσόψαρο! Οπότε ,εκτός και αν το lead magnet σου κεντρίσει το ενδιαφέρον με το να είναι ακριβώς αυτό που ψάχνει ο επισκέπτης, θα πετύχει.

Πώς γνωρίζουμε τι ακριβώς αναζητά ο επισκέπτης; Και εδώ βρίσκομαι στη ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω πως αν έχετε εγκαταστήσει το Google Analytics τότε είστε απλά τυχεροί! Αυτό που έχετε να κάνετε είναι να βρείτε την τέλεια ιδέα για το lead magnet σας είναι να αναλύσετε τα δεδομένα που ήδη έχετε.

Έτοιμοι να ξεκινήσουμε; Μπείτε στο Google Analytics σας και ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:

1. Πάρτε ιδέες για το lead magnet σας από το κυρίως θέμα του website σας.

Αν έχετε blog , το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να βρείτε το κυρίως θέμα σας: το blog όσο πιο συχνά δημοσιεύει , θα κρατά του επισκέπτες παραπάνω εντός αυτού.

Για να το κάνετε αυτό θα πατήσετε Behavior-> Site Content-> All pages

1

Έπειτα, κλικάρετε στο Avg. Time on Page για να ταξινομήσετε τον μέσο όρο των λεπτών που βλέπει κάθε αναγνώστης. Οι σελίδες με τον μεγαλύτερο μέσο όρο χρόνου παραμονής των επισκεπτών είναι οι πιο δημοφιλείς σελίδες σας.

Παραδειγματικά (βλέπε την παρακάτω εικόνα):

2

Τώρα που γνωρίζετε ποιο είναι το κυρίως θέμα σας, γνωρίζετε ακριβώς ποια θέματα αγαπάει το κοινό σας. Αυτά αποτελούν τα τέλεια θέματα για τα lead magnet σας. Μπορείτε επίσης να ξανά χρησιμοποιήσετε τα ποστ τα οποία έχετε γράψει και να τα κάνετε lead magnets. Μπορείτε απλά να δημιουργήσετε μια downloadable έκδοση του ποστ, να εγκαταστήσετε ένα κουτί που μπορείς να του κάνεις scroll πάνω στο ενεργό ποστ και voila! Θα ξεκινήσετε να συλλέγετε leads από το κυρίως θέμα του website σας.

 

2.Ανακαλύψτε θέματα για το Lead Magnet σας από τα Δεδομένα Αναζήτησης( Search Data)

Αν το website  σας έχει κουτί αναζήτησης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google Analytics για να ανακαλύψετε για ποιους λόγους το χρησιμοποιεί ο κόσμος.

Αρχικά, θα πρέπει να βρείτε τι URL εμφανίζει το site σας όταν κάποιος κάνει αναζήτηση. Μπορείτε απλά να κάνετε μόνοι σας μια αναζήτηση στο website σας και δείτε το URL στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Τώρα μπορείτε να πάτε Admin->View -> View Settings

2

Εισάγετε την query parameter( το κομμάτι που εμφανίζεται στο URL μετά το “?”).

Μετά πατήστε Save.

3

Για να δείτε τα αποτελέσματα , μπορείτε να πάτε Behavior->Site Search ->Search Terms. Το Google Analytics θα έχει συλλέξει κάποια δεδομένα αναζήτησης , που θα είστε σε θέση να δείτε τους βασικούς όρους, τους οποίους έχουν αναζητήσει οι επισκέπτες σας.

Με αυτά τα insights θα είστε σε θέση να προσαρμόσετε τα lead magnets σας ακριβώς σε αυτό που αναζητούν

 

3.Δημιουργήστε Lead Magnets που κεντρίζουν το ενδιαφέρον χρησιμοποιώντας τα δεδομένα απο τα κλικς (Click Data)

Δεν θα ήταν απίθανο αν μπορούσατε να ξέρετε ακριβώς που κλικάρει ο κόσμος μέσα στο site σας; Αν γνωρίζατε ποια εσωτερικά links μαζεύουν τα περισσότερα click, τότε θα ήσασταν σε θέση να στοχεύετε ακριβώς σε αυτό που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού σας περισσότερο και θα μπορούσατε να δημιουργήσετε ένα lead magnet για αυτά!

Για να δείτε τα click data σας, πρώτα πάτε Behavior-> In Page Analytics

5

Τώρα θα έχετε τη δυνατότητα να δείτε τα click data του wesite σας σε όλο τους το φάσμα και με λεπτομέρειες. Ωστόσο, ανάλογα με τις ρυθμίσεις του browser σας ίσως να λάβετε ένα μήνυμα σφάλματος σαν αυτό:

5

Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει ή να μετασχηματίσετε τις ρυθμίσεις ασφαλείας του browser σας, ή να εγκαταστήσετε το Google Chrome extension. Με το Chrome extension θα έχετε τη δυνατότητα να ελέγχετε τα δεδομένα απο τα click όσο περιηγείστε στο site σας. Θα είναι της μορφής( βλ. την παρακάτω εικόνα):

5

‘Οπως φαίνεται στην παραπάνω εικόνα , το 14% των ατόμων που περιηγήθηκαν στο blog κλίκαραν πάνω στο άρθρο με τίτλο : “How I Got 532 Subscribers in 43 Days Using Cheap Facebook Ads”. Από τότε που αυτό αντιπροσωπεύει την πλειοψηφία των clicks στο εκάστοτε blog, ο διαχειριστής του εύκολα θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα lead magnet στο Facebook Ads , ή ακόμα να μετασχηματίσει τον τίτλο του lead magnet του παρόμοια με τον τίτλο του άρθρου που πόσταρε.

4.Προσαρμόστε τα Lead Magnets σας σε Buyer Personas χρησιμοποιώντας αναβαθμισμένη τμηματοποίηση.

Το να δημιουργήσεις αναβαθμισμένα τμήματα είναι ένας πολύ χρήσιμος τρόπος να περιγράψεις την συμπεριφορά των επισκεπτών σου ειδικά όταν έχεις παραπάνω απο έναν buyer persona . Με αυτόν τον τρόπο μπορείς να διαμορφώσεις διαφορετικά lead magnet για κάθε τμήμα επισκεπτών, ή να δημιουργήσεις μια πολλαπλής επιλογής επιλογή , όπου οι buyer personas μπορούν ταυτιστούν, όπως στο παράδειγμα:

5

Για να δημιουργήσετε ένα αναβαθμισμένο τμήμα πηγαίνετε: Admin->View-> Segments και πατήστε New Segment. Από εκεί μπορείτε να δημιουργήσετε ένα τμήμα βασισμένο σε ,πρακτικά , απεριόριστες επιλογές…η επιλογή είναι δική σας! Αν γνωρίζω πως μετά βίας το κοινό μου είναι 50% άντρες προς γυναίκες ,τότε θα δημιουργήσω δύο τμήματα βασισμένα στα Δημογραφικά τους χαρακτηριστικά. Με αυτόν τον τρόπο, βλέπουμε αν υπάρχει κάποια διαφορά στον τρόπο με τον οποίο το ανδρικό κοινό αντιδρά στο site σε σχέση με το γυναικείο κοινό, και προσαρμόζω το lead magnet μου για το καθένα.

5

Πατήστε το Save για να προσθέσετε το αναβαθμισμένο τμήμα σας.

Απο εκεί, μπορείτε να προσθέσετε το τμήμα που μόλις δημιουργήσατε. Τσεκάρετε το κουτί δίπλα από την επιθυμητό τμήμα δίπλα απο το Next Users  και μετά πατήστε Apply.

5

Τώρα μπορείτε να δείτε όλα τα δεδομένα για το τμήμα.

5

Αν δεν έχετε κάποια δεδομένα ακόμα, είναι επειδή δεν έχετε ενεργοποιήσει τα δεδομένα ώστε να συλλεχθούν. Φροντίστε να είστε σίγουροι ότι τα ενεργοποιήσατε , και μετά το Google Analytics θα συλλέξει δεδομένα. Για παράδειγμα , αν θέλετε να συλλέξετε δημογραφικά δεδομένα, πηγαίνετε στο Audience -> Demographics ->Gender και πατήστε το κουμπί ώστε να ενεργοποιηθούν τα δημογραφικά δεδομένα.( Υπόψιν αν πράξετε σύμφωνα με τα παραπάνω , θα χρειαστεί να συμπεριλάβετε μια αποκάλυψη για αυτό στην ιδιωτική σας πολιτική)

5.Ομαδοποιήστε τις ιδέες σας για τα Lead Magnet σας ανά κατηγορίες.

Κάποιες φορές μπορεί να έχετε πολλές διαφορετικές κατηγορίες περιεχομένου στο site  σας , και θα θέλατε να είστε σε θέση να απομονώσετε κάθε κατηγορία , όταν κοιτάτε τα δεδομένα σας. Για παράδειγμα αν έχετε ένα site πώλησης, ας πούμε ανδρικό και γυναικείο ρούχο. Κατανοώντας, πως οι επισκέπτες σας αντιδρούν σε κάθε συγκεκριμένο προϊόν, σειρές ή κατηγορίες μπορούν να βοηθήσουν να βρείτε στοχευμένα  lead magnets για καθεμία από αυτές τις κατηγορίες.

Για να δημιουργήσετε καινούργιες κατηγορίες , πηγαίνετε στο Admin-> View-> Content Grouping. Μετά πατήστε + New Content Grouping.

Απο εκεί, πατήστε το όνομα για τη νέα σας κατηγορία. Μετά επιλέξτε “Create a rule set”  κάτω από την επιλογή Group Using Rule Definitions.

Έστω ότι θέλουμε να δημιουργήσουμε μια κατηγορία για όλα τις δημοσιεύσεις του  blog μας. Με αυτό τον τρόπο μπορούμε να δούμε όλα τα δεδομένα των δημοσιεύσεων ξεχωριστά από τις υπόλοιπες σελίδες. Οπότε καλό θα ήταν να ξεκαθαρίσουμε τον όρο χρησιμοποιώντας Σελίδα , ο οποίος περιέχει,“/blog/”. Έπειτα, πατήστε Done και Save.

5

Τώρα, μπορείτε να πάτε στο Reporting και να επιλέξετε την αναφορά που θέλετε να δείτε. Κάτω απο το Content Grouping ( ακριβώς πάνω από το γράφημα), επιλέξτε την κατηγορία που μόλις δημιουργήσατε.

5

6.Χρησιμοποιήστε το event tracking για να μετρήσετε την αποδοτικότητα των ήδη υπαρχόντων lead magnets σας.

Τι θα κάνατε αν θα μπορούσατε να εντοπίσετε πόσο καλά λειτουργούν τα ήδη υπάρχοντα lead magnets σας. Μήπως θα σας ήταν χρήσιμο στο να συγκεντρώσετε ιδέες και να τις βελτιώσετε; Ας το δούμε!

Με το event tracking μπορείτε εντοπίσετε πόσο συχνά οι επισκέπτες σας κλικάρουν σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο στο website σας.

Για να το κάνετε αυτό, ή θα χρειαστείτε κάποιο software για να δημιουργήσετε τον tracking code για εσάς ,ή θα πρέπει να τον εισάγετε μόνοι σας. Παρατίθεται ο βασικός τύπος  ενος tracking code:

_trackEvent(category, action, opt_label, opt_value, opt_noninteraction)

  • category: υπάρχει για να εξειδικεύει τον τύπο του event που θέλουμε να εντοπίσει. (π.χ “pdf checklist”.)
  • action: υπάρχει για να εξειδικεύει το τύπο της δραστηριότητας που θέλουμε να εντοπίσουμε(e.g., “download”).
  • opt_label: είναι μια προαιρετική ταμπέλα για να περιγράψει το event.
  • opt_value:μια άλλη εναλλακτική ταμπέλα που μετράει πόσο χρήσιμη είναι για το site η κάθε ενέργεια
  • opt_noninteraction:μας επιτρέπει να εξειδιεκύσουμε αν θέλουμε ένα ολοκληρωμένο event να επηρεάσει το bounce rate της σελίδας μας. Χρησιμοποιείστε “False”αν δεν θελετε να το επηρεάζει, ή“True” αν θέλετε.

Αφού εισαγάγατε τις μεταβλητές στο βασικό tracking code θα χρειαστεί να το προσθέσετε σε ένα link. Για να το κάνετε ευκολότερο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν event tracking code generator. Θα πρέπει να εισάγετε τις μεταβλητές σας και να αντιγράψετε και να επικολλήσετε το αποτέλεσμα του κώδικα σε ένα link. Τώρα θα είστε σε θέση να δείτε τα top events πηγαίνοντας Behavior-> Events ->Top Events:

5

Μπορείτε ακόμα να πατήσετε πάνω σε ένα συγκεκριμένο event και να δείτε με ποσοστά τα impressions των επισκεπτών σας κατά των conversions .

5

7.Ας επικεντρωθούμε στα Flow Reports.

Τι θα συνέβαινε αν μπορούσατε να πάτε ένα βήμα πίσω και να δείτε το σύνολο της εικόνας; Ένα βήμα πριν και ένα βήμα μετά απο την πορεία των επισκεπτών σας να επιλέξουν τα lead magnets σας. Θα ήταν απίθανο να γνωρίζαμε έτσι; Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσαμε να δούμε ποια lead magnets προσελκύουν,για την ακρίβεια ποιο είδος lead magnets θα μετατρέψουν τους επισκέπτες μας σε καταναλωτές. Θα μπορούσατε να δείτε, επίσης πως , τυπικά, ένας επισκέπτης ανακαλύπτει τα lead magnets σας, αρχικά, και αν θα μπορούσατε να βελτιώσετε τη ροή ή να παρέχετε διαφορετικό lead magnet για τις περιοχές του site σας που είναι λιγότερο “μετατρέψιμες”, που δεν δημιουργούν καταναλωτές.

Για να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα flow reports. Τα flow reports το ακριβές μονοπάτι που ακολουθεί ο επισκέπτης όταν περιηγείται στο sites σας, να επιλέξουν το lead magnet σας και που πάνε έπειτα απο εκεί. Για να δείτε ένα flow report  σχετικό με τα lead magnet σας και άλλα events, πηγαίνετε Behavior-> Events->Events Flow. Από εκεί θα δείτε ένα διάγραμμα ροής των events σας:

5

 

Εξ ορισμού, θα απεικονίσει τη ροή σας ανά χώρα, ωστόσο μπορείτε να το αλλάξετε αυτό, επιλέγοντας μια νέα πηγή από το  dropdown menu που εμφανίζεται στην επάνω αριστερή πλευρά του γραφήματος. Αν έχετε πολλαπλές landing pages  για τα lead magnets σας ,ίσως να θέλετε να επιλέξετε μια landing page για μια καθαρότερη ροή.

 

5

Αυτό ήταν!Ελπίζουμε αυτό το post να σας ήταν χρήσιμο σχετικά πως το Google Analytics μας βοηθά να βρούμε ιδέες για νέα lead magnets!Μπορείτε επίσης να τσεκάρετε και  9 Highly Effective Lead Magnet Ideas to Grow Your Email List.

 

 

Πηγές:

optinmonster.com 

 

Sevi Nikolioudaki

Η Σέβη Νικολιουδάκη είναι τελειόφοιτος του ΑΤΕΙ Κρήτης , φοιτώντας στο εκπαιδευτικό ίδρυμα Αγίου Νικολάου. Έχει επιλέξει την Κατεύθυνση του Μάρκετινγκ και αρέσκεται σε ειδικότητες του e-marketing, του web-design αλλά και της διαφήμισης ,που έχουν έντονο το στοιχείο της δημιουργικότητας και της επίτευξης στόχων. Eπίσης ,εργάζεται παράλληλα σε μια part-time απασχόληση! Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της είναι η κοινωνικότητα ,η ομαδικότητα , το χιούμορ ,ο ρεαλισμός ,η ψυχραιμία ενώ δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε την συνεχή της έπαρση να αναζητά αυτό το "κάτι" που θα διαφοροποιήσει τη δουλειά της , κάνοντας την μοναδική , ποιοτική και εκλεπτυσμένη. Μελλοντικοί στόχοι: να αυτοβελτιώνεται στον τομέα του Digital Marketing και να μαθαίνει ολοένα και πιο σύγχρονα εργαλεία , ώστε να οδηγείται στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Είναι μια απο τις Editor του DigitalId , συγγράφει άρθρα για το blog και βοηθά τους συνεργάτες-συμφοιτητές της να καταλήξουν με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα-άρθρο

You may also like...