Growth Hacking vs Digital Marketing για την επιχείρηση σου!


To growth hacking και το digital marketing μοιράζονται τις ίδιες βασικές αρχές όπως και τις ίδιες μετρήσεις, την αυξημένη μετατροπή (conversion) και το αυξημένο engagement. Η βασική διαφορά των δύο είναι το πεδίο των στόχων που θέτει ένας growth hacker σε σχέση με έναν digital marketer.

Οι δραστηριότητες στο digital marketing μπορούν να έχουν μια γενικότερη εστίαση που μπορεί να πραγματοποιηθεί. Το growth hacking εξαρτάται από τον καθορισμό υψηλών και εφικτών στόχων, προκειμένου να επιτευχθεί ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα, ένα αποτέλεσμα που δεν είναι αρκετά προφανές και εύκολο για να πραγματοποιηθεί.

Τι χρειάζεται όμως για να πετύχεις ένα υψηλά απρόσμενο αποτέλεσμα και πως μπορείς να το συγκεκριμενοποιήσεις για την επιχείρηση σου;

Πίσω από κάθε αποτελεσματική δραστηριότητα growth hacking κρύβεται μια αυστηρά δομημένη διαδικασία που βασίζεται στην επανάληψη και στην επεκτασιμότητα. Είτε έχεις στην κατοχή σου μια startup, είτε μια μεγάλη εταιρεία, η συγκεκριμένη μέθοδος μπορεί να προσαρμοστεί και να ενσωματωθεί σε μια growth hacking στρατηγική.

Μια growth hacking στρατηγική, αποτελείται από τα παρακάτω βήματα τα οποία είναι πολύ σημαντικά, όχι όμως και υποχρεωτικά καθώς μπορούν να διαφοροποιηθούν ανάλογα με το είδος και το μέγεθος της επιχείρησης που έχεις.

Τελειοποίησε το προϊόν σου

Ανάλυσε τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού σου, και χρησιμοποίησε τα δεδομένα που έχεις συλλέξει για να βελτιώσεις τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου. Οι growth hackers το ονομάζουν ως «product-market fit» ή ως «PMF». Το product-market fit (PMF) σημαίνει ότι το προϊόν σου πρέπει να είναι απαραίτητα τέτοιο ώστε ο κόσμος να το έχει μεγάλη ανάγκη και να το χρειάζεται.

Όρισε μετρήσιμους στόχους
Η επιτυχία ενός growth hacker έγκειται στον καθορισμό ακριβών και εφικτών στόχων που θα κατευθύνουν τον γενικότερο στόχο που θα έχει ζητήσει ο εκάστοτε manager. Με αυτόν τον τρόπο θα αυξήσεις τον χρόνο που μπορείς να τεστάρεις και να βελτιστοποιήσεις την καμπάνια σου.

Έλεγξε την καμπάνια σου
Ένας growth hacker χαρακτηρίζεται από τον πειραματισμό και την δημιουργικότητα. Απαραίτητο για να δεις πως δουλεύει μια καμπάνια και πως όχι για σένα, είναι να γίνει καταγραφή των δεδομένων της δοκιμής και να εφαρμόσεις διάφορους συνδυασμούς που λειτουργούν καλύτερα για την επιχείρηση σου.

Ανάλυσε την επίδοση της καμπάνιας σου
Το Google Analytics και το Google Data Studio θα πρέπει να γίνουν οι καλύτεροί σου φίλοι. Για να μετρήσεις την απόδοση της καμπάνιας που έχεις κάνει, αυτά τα δύο εργαλεία είναι άκρως απαραίτητα. Μπορούν να δώσουν άμεσα εικόνα για την αποτελεσματικότητα των τεχνικών που έχουν εφαρμοστεί. Αν έχεις κάνει παραπάνω από μια καμπάνια, μπορείς να δεις ξεχωριστά την απόδοση της κάθε καμπάνιας και να επαληθεύσεις εάν είναι μέσα στους στόχους που έχεις θέσει ή αν χρειάζονται διαρθρωτικές κινήσεις.

Βελτιστοποίηση
Αν έχουν εφαρμοστεί τα προηγούμενα βήματα και έχεις παρατηρήσει ότι αποκλίνεις από τον στόχο που έχεις θέσει, τότε μπορείς να εφαρμόσεις μια εντελώς νέα προσέγγιση. Αυτό συνεπάγεται στο ότι για το ίδιο προϊόν μπορείς να εφαρμόσεις διαφορετικό στόχο ή να προσεγγίσεις τους πελάτες σου με διαφορετικά μέσα.

Επανάληψη
Όπως αναφερθήκαμε και παραπάνω, πίσω από κάθε αποτελεσματική δραστηριότητα growth hacking κρύβεται μια αυστηρά δομημένη διαδικασία που βασίζεται στην επανάληψη. Αυτό δείχνει ότι θα πρέπει να εφαρμόζεται ξανά και ξανά όλη η διαδικασία για το κάθε προϊόν ή καμπάνια. Σίγουρα απαιτεί πολύ χρόνο και σωστή μελέτη των στατιστικών στοιχείων, ωστόσο είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να βγάλεις χρήσιμα συμπεράσματα για τα προϊόντα σου και το τι ζητάνε οι καταναλωτές από σένα.

Εν κατακλείδι
Όπως καταλαβαίνεις είναι αδύνατον να γνωρίζεις από την αρχή 100% το τελικό αποτέλεσμα. Επομένως η αξία του να μαθαίνεις από τις προηγούμενες προσπάθειες, είναι πολύ μεγάλη. Εξάλλου η επιτυχία στα περισσότερα πράγματα έρχεται με πολύ προσπάθεια και αρκετή υπομονή. Και για να μην ξεχνιόμαστε,  ο στόχος ενός growth hacker είναι να βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά από τους υπόλοιπους ανταγωνιστές, που θα υιοθετήσουν στην συνέχεια τους μηχανισμούς που εσύ έχεις χρησιμοποιήσει. So move fast, move smartly!

 

 

Πηγες
DigitalMarketingInstitute
Grow-Digital 
Quicksprout
Quora

Αντώνης Τσαγκαράκης

Προπτυχιακός φοιτητής Διοίκησης Επιχειρήσεων στο ΤΕΙ Αγίου Νικολάου. Κατά το δεύτερο έτος σπουδών, η κύρια ασχολία μου είναι η εκμάθηση Digital Marketing κυρίως από την σχολή μου και δευτερευόντως από online courses. Σε άλλες ασχολίες, μου αρέσει πολύ η γυμναστική, η ωραία μουσική και μια καλή παρέα.

You may also like...